דף הבית / חינוך, ילדים / אסונות מאחדים?

אסונות מאחדים?

Laitman_2011-09_6570.jpg

שאלה: האם אפשר להשתמש בשיטת החינוך האינטגרלי במקרים של אסונות מלאכותיים או טבעיים? נניח, שמתרחש אסון ואנשים מאבדים כיוון. כל מדינה משתתפת בשיקום האזור הפגוע, אבל זה מתקדם רע מאוד, קשה.מתבזבזים משאבים עצומים, ואנשים מתרגלים מהר לתלות. אולם, מצד שני, הם נמצאים בכזה בלבול פסיכולוגי, שמוכנים לשנות את חייהם.האם אפשר לנצל את המצב הזה ולפתור את בעיית האזור הנתון?

תשובתי: חשבתי על זה הרבה, מפני שהמשבר בעצמו דוחף לעבר הרעיון הזה. למשל: בספרד, 50% מהצעירים מובטלים, או דטרויט הפכה לעיר רפאים.אסון זה המצב המתאים ביותר, כדי להסביר את הסיבות של כל הבעיות הגלובליות והמקומיות שלנו ושל האחרים.אנשים מייד תופסים את השיטה האינטגרלית, היא עוזרת להם "להתחמם", להתאסף יחד, להרגיש שותפות. ודאי שמופיעה עזרה הדדית, נוצרת ירידה של כל סוג של מתח: של פשע, של משפחה וכולי.האווירה מייד הופכת להיות אחרת. אנשים מוכנים לחיות באוהלים, ואפילו תופסים את זה כסוג של הרפתקה. הפסיכולוגיה שלהם כל כך משתנה, שהם מפסיקים לראות את הצדדים השליליים של החיים, הם לא מתרכזים בהם. מה שמעניין הוא, שהרגשת העולם שלהם משתנה.לכן אני סבור, שחינוך אינטגרלי במקרים כאלה, זו עזרה פסיכולוגית וחברתית גדולה.

שאלה: לרוב יוצא כך, שבשביל לשקם את האזור מגיעים בנאים מקצוענים, והתושבים המקומיים יושבים ומחכים עד שיבנו להם בית, מתי יביאו להם אוכל.האם השיטה האינטגרלית מספקת ארגון אחר, קבוצות מעורבבות של בנאים שמגיעים יחד עם האוכלוסייה המקומית?

תשובתי: גם אלה וגם אלה מייד יתכללו גם בעבודה וגם בלימוד. באופן כזה, הלימוד האינטגרלי יקיף גם את אותם הבנאים.

שאלה: כלומר צריך ללמד גם את הבנאים שהגיעו?

תשובתי: עד כמה שיש להם זמן לזה. לפחות תסופק לבנאים עזרה מרצון מצד האוכלוסייה, ועוד מהלב. האנשים ישתתפו בשמחה בשיקום העיר.

מתוך תוכנית "עיר ניסיונית, חינוך", 03.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך, החוק העיקרי של הזמנים המודרניים
כדי שלא תהיה פאניקה
צריכה חכמה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/eV7cD

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest