דף הבית / המשבר ופתרונו / אנשים מפגרים הם המשאב העיקרי של הקפיטליזם המודרני

אנשים מפגרים הם המשאב העיקרי של הקפיטליזם המודרני

דעה: המשאב העיקרי של הכלכלה המודרנית זה הטמבל. ניתן למכור לו הכול. האנושות הגיעה לפסגת עוצמתה המדעית-טכנולוגית בשנות ה- 60 של המאה ה- 20. אז היה ביקוש רב למהנדסים, פיזיקאים, מתמטיקאים, ולכן העיסוקים הללו היו אופנתיים, מכובדים ויוקרתיים. היה אופנתי להיות חכם.

אך ירידת המתח של אמצע שנות ה- 70 מחקה את האופנה של המדע והידע. הרציונליות והגישה החיובית האופנתית למדע החלו להתערער בצורה ניכרת.

בשנות ה- 60 הצרכים הבסיסיים הרגילים של מיליארד הזהב סופקו. החלה להתעורר באנשים השאלה על משמעות החיים ובכדי לסלקה העולם העסקי מצא שאלות ותשובות אחרות.

במקום לעסוק בסיפוק צרכים בלבד, הקפיטליזם החל לבנות צרכים חדשים ואז לספק אותם.

שיטת השיווק, כיצד לעשות כך שדבר מיותר ייראה כנחוץ ואז ייקנו אותו, יצאה לקדמת הבמה. זה תפקידו של פרסום טוטאלי.

אנשי שיווק בונים את הצרכים. הקפיטליזם הגלובלי מעמיד משימה קשה יותר ממניפולציה על תודעת האדם, שהיא עיצוב הצרכן האידיאלי, מחוסר יכולת חשיבה רציונלית וידע מדעי על העולם לחלוטין – משהו דומה לצינור, שמצד אחד, מכניסים לתוכו מוצרים, ומצד שני, הם עפים בקשת למזבלה.

זה הטמבל, בור ומלא שמחת חיים, שחי מתוך רגשות פשוטים ורצון לחדשנות. כאשר הוא תופס צעצוע חדש הוא מייד אמור לזרוק את הישן. כלי התקשורת אינם יורדים לרמת הקורא בכדי להעלות אותה, אלא הם פועלים בכדי למשוך אותו למטה.

מטרת החינוך היא גם כן לחנך צרכן מתורבת. לא צריך להחזיק שום דבר בראש, ניתן לבדוק הכול בגוגל (google). הרי אם אדם לא יודע כלום, אפשר לדחוף לו הכול.

בורות וחושך אלה הם מוקדי ההצלה האחרונים של הקפיטליזם המודרני. הם מהווים מרכיב חיוני שבלעדיו השוק המודרני לא יכול להתקיים.

תגובתי: האדונים הללו לא ישיגו כלום, כיוון שהם פועלים נגד חוק ההתפתחות של הטבע. החוק הזה ישבור אותם ויביא את האנושות בדרך ייסורים או בדרך חינוך מחדש למצב מפותח ונעלה.

ידיעות קודמות בנושא:
הקללה הגשמית של האנושות
צרכים במקום ידע
כיצד החלה תרבות הצריכה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest