אני, זולת, בורא

בעל הסולם, מאמר "השלום":

"אשר מבחינה המעשיית, ראוי להגדירה בשם "השפעה לזולתו". כלומר, בהתחשבות עם חלק המעשה, של אהבת זולתו, נמצאת, מצויירת לנו, רק בענין השפעות טובות לזולתו."

שאלה: מה זה "השפעות טובות לזולתו?".

תשובתי: זו השפעה שתואמת לזולת, בהתאם לֵמה שטוב לו. העניין הוא לא במה שאני חושב שטוב לו, ולא במה שהוא חושב שטוב לו, אלא טובתו של הזולת נקבעת על ידי השרות לבורא. בלי שלושת הנקודות האלה, "אני", "זולת", "בורא", אנחנו אבודים. כי אם אני אעבוד בהתאם לדימויים של הזולת, אז אני אמצא תחת מרותו, ואם אני אעבוד למען עצמי, אז אני אהפוך לעבד של האגו שלי. אני צריך מישהו עוד יותר עליון, כדי שייווצר מבנה נכון: תחתון, עליון ועלי עליון. רק אז אני בטוח בכך, שאני אוחז בקו הנכון.

שאלה: איפה אני נמצא בזמן השפעה לזולת?

תשובתי: בטבעת האחרונה של השרשרת, בבורא. כי משם אני יכול להתייחס נכון לזולת ולעצמי.

שאלה: ובזה, איפה נמצא האני שלי?

תשובתי: מחוצה לעצמי ומחוצה לזולת. בחיפוש מה שטוב לזולת, כדי להגיע לדבקות בבורא. אני לוקח את הבורא בתור מטרה ואז הדבקות עימו, זה הטוב היחיד.

שאלה: ואם הזולת בעצמו לא יודע מה הוא רוצה?

תשובתי: התינוק גם כן אינו יודע מה הוא רוצה. אבל אני מטפל בו, מתוך כך שאני מבין שהוא צריך לגדול חזק, בריא, חכם וכולי. לכן, אם אני משפיע למישהו, אז הוא בשבילי תינוק, הוא קטן ממני. במצב הזה אני המשפיע, והוא המושפע ממני. זאת אומרת, יש לו חיסרון שאותו אני ממלא. כלומר, אני צריך לגלות בו חיסרון שמתאים למילוי שלי, כי אני הרי לא יכול לתת לו לחם אם הוא רוצה חלב. וחוץ מזה, אני צריך לגלות בו חיסרון שיהיה לטובתו, כזה חיסרון שעל ידו הוא יתקרב לבורא.

בשביל זה אני צריך להתחבר לזולת ויחד איתו להשיג קשר עם הבורא. במילים אחרות, אני צריך לגרום לקשר של הזולת עם הבורא, ואז אני אוכל למלא אותו. כי במה אני יכול למלא אותו? אני הרי לא מהווה מקור של האור. אבל אם אני מביא את הזולת לדבקות בבורא, זה נקרא שאני ממלא אותו. זאת הסיבה, מדוע אי אפשר להסתדר ללא המבנה הזה של שלושת המדרגות.

מתוך שיעור על מאמר "השלום", 30.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
למצוא את עצמי בנטייה לאחרים
שכך יעשׂה כל אחד…
אלטרואיזם אמיתי ועזרה לזולת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest