דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני ותשע הספירות הראשונות שלי

אני ותשע הספירות הראשונות שלי

בתוך הרצון לקבל שלנו ישנן דרגות שונות, רצונות כאלה שעדיין לא עיצבו את עצמם לקבלה האגואיסטית בבחינה הרביעית האחרונה, ונמצאים בבחינות שורש, א', ב', ג'. בהם אנחנו מרגישים הזדמנויות שונות ליהנות ממשהו. אלה "תשע הספירות הראשונות" האגואיסטיות שלנו. ואחריהן, הבחינה האחרונה, היא אני עצמי, הרוצה ליהנות דרכן, המלכות.

אך ברצון להשפיע, כבר ניצבות לפניי הזדמנויות אפשרויות אחרות, על מנת להשפיע, ולא על מנת לקבל. אם אני עושה צמצום על הרצון לקבל שלי, ומתחיל לחשוב איך אפשר להשפיע לזולת, אז אני רואה לפניי כל מיני צורות השפעה אפשריות, לעומת הרצון לקבל שצמצמתי.

ולכן אני מרגיש שאני בנוי מ"תשע הספירות הראשונות" ומהמלכות, ומתחיל לעבוד באופן מעשי, כדי לממש את עצמי דרך אפשרויות ההשפעה שהתגלו לי. זה נקרא שמלכות עובדת עם תשע הספירות הראשונות.

אם נבחן את הקשר בינינו, אז כל אחד מאיתנו, הוא מלכות, ו"תשע הספירות הראשונות", הן מה שמחבר אותי עם האחרים. המרחק ביני לבין החבר מתגלה לי כ"תשע הספירות הראשונות", אם אני רוצה להשפיע לו. ובמידה שבה אוכל לממש אותן בתוכי, כדי לתת לתשע הספירות האלה את תוקף ההשפעה, במידה שבה אני מצרף אליהן את המלכות שלי, בכך אני הופך את המרחקהנשמות הן קשרים בין הרצונות בינינו מ"ראש" הפרצוף (המקום שבו מתבצע החישוב) ל"תוך" הפרצוף (המקום שבו מתגלה האור).

זה נקבע על ידי המידה שבה יכולתי להעלות את הרצון שלי ולצרף אותו לקשר בינינו, כדי לממש בפועל את תשע הספירות הראשונות האלה. ועכשיו נוצר בינינו ה"תוך" של הפרצוף הרוחני שלי. וה"סוף" שלו, הוא הרצונות שלי שנשארים עדיין תחת הצמצום, שבהם אינני יכול להשתמש בינתיים.

ואחר כך שוב התנאים משתנים, ואני שוב עובד באותה הצורה, וכך אני עובר 125 מדרגות, עד שאני משתמש בכל הרצונות שלי לכל עומקם. העיקרון המרכזי כאן הוא, שרק הרצון שלי הוא שעובד. ו"תשע הספירות הראשונות" משתנות בהתאם אליו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 25.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הנשמות הן קשרים בין הרצונות
בינינו חמישה עולמות

אני וט' הספירות שלי עם אור הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest