דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עיגול שמורכב מאינסוף קווים

עיגול שמורכב מאינסוף קווים

"תלמוד עשר הספירות", חלק א', "לוח התשובות לעניינים", שאלה ק"ב: "מהן ספירות העיגולים? – כשאין הבחן בין מעלה ומטה בין ד' הבחינות שברצון נבחנות לד' עיגולים זה בתוך זה כגלדי בצלים".

בהתחלה, באור אין-סוף לא היה הבחן בין מעלה ומטה, מפני שהייתה שם שליטה מוחלטת של כוח עליון אחד, והרצון לקבל היה מקבל בכל הרצון שלו ללא הבחנות. אך לאחר שהרצון עשה צמצום ומסך, ועבר דרך ירידות העולמות ממעלה למטה ועלייתן של הנשמות בחזרה ממטה למעלה, הוא מגיע למצב שיש בו המון תכונות, המון הבחנות, המון הבדלים, המון פרטים, אך הם כולם הגיעו בסך הכול למצב ההשלמה הטוטאלית, הכללית. ולכן לא נשאר שום הבדל ביניהם.

כלומר, גם בהתחלה, בעולם אין-סוף במצב הא', הרצון היה עגול, וגם באין-סוף שבמצב הג' הוא עגול. אך בהתחלה, לא היה ברצון הבחנות, מפני שלא ראו אותן, והכול היה נראה זהה. ואילו בסוף, בגמר התיקון, גם אין אבחנות, מפני שלאחר שהוא גילה ברצון הזה המון תכונות, הבחנות ופרטים, הוא קושר אותם יחד למערכת אינטגרלית אחת, שבה כל פרט חשוב באותה המידה, כמו כל המערכת. ולכן אין ביניהם הבדלים!

אלה כבר "עיגולים" אחרים לגמרי, שבהם נמצאים הרבה מאוד קשרים של "יושר". אך הקשרים הישרים האלה משיגים כזה מצב, שבו הם ננעלים במעגל.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 25.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הפשטות הגדולה של השלמות העגולה
מה זה רצון ʺעגולʺ?
הצמצום העגול של האין-סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest