דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני בוחר בכם, אחים!

אני בוחר בכם, אחים!

אם האדם מבין מהי עבודתו, הוא מתחיל להתייחס אחרת לסביבה שלו. הרי הוא רואה שאין בו שום רצון מעצמו, אלא הכול מגיע מהבורא, ולכן לא מאפשר לו בינתיים להיחשב לנברא.

הוא ייקרא "נברא", אם הוא יפנה לסביבה ויקבל ממנה רצונות. אז הרצונות הללו יירשמו על חשבונו.

כלומר, הוא חייב להכניע את עצמו ולהבין שרק רצונות שהוא קיבל מהסביבה נקראים "שכינה" – מקום לגילוי הבורא, הנקרא "שוכן". לכן, ההתכללות בקבוצה הכרחית לחלוטין להתקדמות הרוחנית.

בדיוק זאת הסיבה שמדובר על הנחיצות לאהוב את החברים: "ואהבת לרעך כמוך". הרי דווקא בקשר הזה בין כולם, שנקרא "אהבה", האדם מגלה את העולם הרוחני, את הבורא.

והאמת היא, שאני לא בוחר בחברים. את הבחירה שלי אני אעשה אחר כך. בהתחלה הבורא מביא אותי לקבוצה – ובכך אין לי שום חופש. הבחירה שלי מתחילה מאוחר יותר, כשאני באמת מתקשר עם החברים וצריך לענות על השאלה – "בשביל מה צריך אותם?", "מה אני רוצה לקבל מהם?"

כך אני מתקדם, כשאני בכל פעם בוחר בחברים כיוון שאני חייב לראות אותם יותר ויותר גדולים, אף על פי שהם נראים לי יותר ויותר אפסיים, לא חשובים, ריקניים. זה בדיוק אומר, שאני בוחר בהם! הרי עכשיו אני בוחר דווקא בחברים האלה שהבורא נתן לי בשביל ההתקדמות הרוחנית.

בדרך כזאת אני מתקדם ובונה בתוכי רצון חדש משלי. זהו רצון שאני מקבל מהסביבה ובו אני רוצה להידמות לבורא, לגלות את תכונת ההשפעה – הוא זה שנקרא "אדם".

וכל אחד חייב להביע את אהבתו לקבוצה, הרי אנחנו חייבים לתמוך זה בזה, מה שנקרא על ידי ערבות הדדית. כל אחד ערב לאחרים שלכולם יהיה מספיק כוח כדי לגלות את תכונת ההשפעה ולהגיע להיות דומים לבורא. לכן אני אחראי על כולם, אני חתמתי להם על ערבות. הרוחניות שלהם נמצאת בידיים שלי, כפי שהרוחניות שלי בידיים שלהם.

ואם לפחות אחד מאיתנו קודח חור בספינה הכללית, כולנו נטבע בתוך האגו שלנו, בתוך הכוונות הלא נקיות שלנו ולא נוכל לגלות את הבורא.

לכן, ככל שאנחנו נתקדם יותר לקראת גילוי הבורא, כך התנאים יהפכו לקשוחים ותובעניים יותר. וצריך להבין שאנחנו עומדים בפני חוקי טבע של "אור" ו"כלי", וכאן לא יכולות להיות שום פשרות והקלות – הכול מתקיים לפי חוקי היחסים בין שני הכוחות האלו.

מתוך שיעור לפי מאמרו של הרב"ש, 05.07.12

ידיעות קודמות בנושא:
הצורך להיות אדם
שיטת המראה ספירלית
תרים את הראש ותראה את החברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest