דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני בודק את עצמי?

אני בודק את עצמי?

הבעיה שלנו היא: איך להגיע למטרה. אנחנו לא מתארים לעצמנו את המטרה, אין לנו שום רצון אליה. אנחנו רוצים משהו אחר לגמרי, וזה אפילו לא משהו הפוך, מפני שאין לנו עם מה להשוות. ספרי המקובלים מדברים על משהו מסוים, אבל אנחנו חושבים אחרת לגמרי ולא שייכים לזה בכלל.

פשוט מופיע אצלנו דחף מסוים: אנחנו לא מרוצים מהחיים ומשתדלים למצוא לעצמנו מילוי. כמו כן, אנחנו נמצאים בבלבול ומשקרים לעצמנו שאנחנו נמשכים לאיזושהי מטרה עליונה ונפלאה. וזה רק מטפח את הגאווה שלנו ולא יותר מזה.

למעשה, הדבר היחיד שאנחנו רוצים זה למלא ולספק את האגו שלנו. וגם כאן אנחנו לא ממש יודעים מה זה: אנחנו לא רואים את הגבולות שלו, לא יכולים למדוד את ההשתוקקות שלנו, ולא רואים עד כמה האגואיזם מסובב אותנו ועד כמה אנחנו מכורים לזה. כל החיים שלנו עוברים בערפל של עיוורון וחוסר ידיעה.

מכאן נשאלת השאלה: אם בכל זאת תפסנו את קצה החוט ויש לנו סיכוי מסוים, איך אפשר לנצל אותו? ודאי שאנחנו מתרחקים מכל מיני שיטות שקריות, שבהן, לאחר הבירור שלנו אנחנו קובעים שאין שם מילוי אמיתי. הן מיועדות לאנשים שאינם מסוגלים לערוך בירור עמוק יותר ומסתפקים ב"אמת" שמספקת אותם.

אבל יכול להיות שגם אנחנו בעצמנו שבויים באשליותיה של שיטה מסוימת, שבמבט מלמעלה מתברר שהיא שקרית, בדומה לשיטות מיסטיות רבות שמצטיירות כאמת עבור המאמינים שלהן.

מי מסוגל לבדוק את זה? על מי אפשר לסמוך בשאלה הזאת? האם אני יכול, מתוך רמת ההתפתחות הנוכחית שלי, לבחון את מה שקורה לא מתוך המדרגה שלי?

הרי כל אחד שופט לפי ה"אני" הנוכחי שלו, וכמובן, מגיע למסקנות חיוביות: "הכול מצוין, אני נמצא בסביבה הנכונה ובשיטה הנכונה". כל אחד בוחן את המצב בהתאם לרמה שלו ולגובה שלו, לפי עומק הביקורת שלו והאגו שלו, וכך הוא מצדיק את עצמו.

אז אולי גם אני "הסתדרתי" בצורה כזאת? אולי אני כבר מסתפק במה שיש לי, ושוחה עם הזרם, בדיוק כמו אתמול?

אז איך אפשר בכל זאת להעריך את המצב לא מתוך השגרה? איך אפשר להתעלות לגישה איכותית יותר? נעצור בינתיים בשאלה הזאת, שאותה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו בדרך הרוחנית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 16.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הניצוץ שמסתתר בתוך האבן
הרמקול של הבורא
לא מקבל שוחד בחיפוש אחר האמת

One comment

  1. ומה התשובה, ואיך נדע, השארת אותי עם חסרון גדול ובלבול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest