דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו לא מבינים אותו

אנחנו לא מבינים אותו

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות": "וצריך שתדע אמנם, אשר סיבת כל הריחוק הזה, שאנו רחוקים כל כך מהשי"ת… אין כל זה, אלא משום סיבה אחת, שנעשתה למקור, לכל המכאובים והייסורים, שאנו סובלים, ולכל הזדונות והשגגות, שאנו נכשלים ובאים בהם ח"ו… ואומר לך, שהסיבה המקורית ההיא, אינה אחרת, אלא "מיעוט ההבנה שלנו, בהשגחתו ית', על בריותיו", שאין אנו מבינים אותו יתברך, כראוי".

לכן, כל הבעיה שלנו היא שאנחנו לא מבינים את ההנהגה וההשגחה שלו. אז בואו נבין!

אבל לא, אנחנו לא רוצים את זה. ולכן הדבר הכי חשוב עבורנו הוא גילוי ההשגחה שלו, גילוי ההתנהגות שלו איתנו, הקשר איתו. הרי לקשר הזאת יש כזאת צורה, כזאת נוסחה, כזה פורמט, שלא מאפשר לנו לאתר אותו.

מדובר על אותו הקו שנמצא בינינו לבין אור אין-סוף. ו"אור אין-סוף" הוא היחס של הבורא אלינו, שנמצא מעל לכל העיגולים. במילים אחרות, זהו הקו שעובר דרך כל העיגולים עד לנקודה המרכזית.

אנחנו בעצמנו לא מסוגלים להשיג את הבורא, אבל דרך הקו הזה אנחנו מסוגלים לבנות, לגלות את היחס שלו אלינו, וכך אנחנו עולים במדרגות הסולם הרוחני. בסופו של דבר, כשאנחנו עוברים את כל המדרגות ומגיעים לגמר התיקון, אנחנו נכניס את האור בכל הרצון שלנו, בכל העיגולים. וזה יהיה סימן לכך שלאחר שתיקַנו את הרצונות שלנו, אנחנו מרגישים את הבורא ומבינים אותו. הרי בסופו של דבר, אנחנו מגלים רק אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 16.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העיגול הוא תכונתו של הבורא
מה זה רצון "עגול"?
הקבוצה היא עיגול שבמרכזו הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest