דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו עדיין לא קיימים

אנחנו עדיין לא קיימים

photo_rav_gh70_261.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 1

באיזה אופן ניתן ליישׂם את השיטה הקבלית בצורה מעשית, ניסיונית, כמו במעבדה? חכמת הקבלה היא מדע פרקטי לחלוטין, היא לא מתפלספת, היא לא מספרת לנו כמה מלאכים יש בשמיים ולאן מגיע האדם לאחר המוות. לא. כאן ועכשיו האדם יכול לגלות את המדרגה הבאה שלו.

כיצד ניתן לעשות זאת? כיצד ניתן לאזן בין כוחות הקבלה וההשפעה, כדי לגלות את העולם העליון, את החיים הרוחניים, את הנשמה שלי?

יש לנו אפשרות מעשית ליישׂום גם אם יש לי רק חבר אחד. כיוון שאני והוא יחד, מסוגלים לבנות מערכת של קשר הדדי בינינו, כדי להרגיש את דרגת האדם – דרגה יותר עליונה מדרגת ההתפתחות הבהמית שבה אני חי עכשיו.

מה מקנה לי היום את הרגשת החיים? אני נולדתי לאמא, שגם כן נמצאת בדרגה בהמית וגדלתי ב"פורמט בהמי": ינקתי חלב כשהייתי תינוק, אחר כך נעמדתי על הרגליים, גדלתי למימדים מסוימים ונכנסתי לעולם.

אז מה הוא הקריטריון של ההתפתחות האנושית ולא הבהמית?

כשאני עם החבר, למרות שהאגואיזם דוחף אותנו לכיוונים שונים, אנחנו מתעלים מעליו, והדרגה שאותה אנחנו עוברים על ידי כך נקראת "מחסום". מעליו אני כבר יכול לא לחשוב על עצמי, אני חופשי מעצמי, אני כבר לא עבד יותר לרצונות שלי שפונים להשׂגת רווחים עצמיים, מבלי שיהיה בכוחי להתאפק.

העלייה הזאת נקראת "לידה רוחנית". אחר כך מגיע שלב של יניקה, ילדות ובגרות, שלבים של גדילה רוחנית.

היום נדמה לנו שאנחנו מבוגרים, חשובים, "נכונים", אך אנחנו רואים זאת במבט גשמי. אם היינו מסתכלים דרך משקפיים שמסננים הכל, אז חוץ מהתמונה הרוחנית, היינו רואים ריק. כי אנחנו עדיין לא קיימים רוחנית. אנחנו עוד צריכים להיכנס לשלב של עיבור ולהיוולד בעולם הרוחני.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להיוולד ולגדול בקבוצה
התפתחות רוחנית: עיבור והיווצרות
"את אחיי אנוכי מבקש…"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest