דף הבית / משבר עולמי / אמת, ורק אמת, ושום דבר חוץ מאמת!

אמת, ורק אמת, ושום דבר חוץ מאמת!

מיכאל לייטמן

עד עכשיו ניסינו לפעול תוך התבססות על "עקרונות", ששימשו תחליף לעקרון האמת. אלא שהאמת אפשרית, רק לאחר שלמדתי והשגתי את כל הבריאה. את כל טבע הבריאה, את הקשר הכללי וההדדי, כשכל המערכת כבר אינה נסתרת ממני, לאחר שהשגתי את הגילוי של כל מערכת העולמות, את מערכת הקשרים בינינו, כשהגעתי למצב, שבו הכול גלוי, פתוח וברור. אז אני באמת מבין הכול ויכול להגיע להחלטות ולשלוט עליהן ולנהל את הכול!

בינתיים אין לנו אפשרות להתייחס נכון לכולם, כי איננו יכולים לדרוש מהאדם צדק אמיתי. לכן יצרנו מערכות סוציאליות לפי עיקרון של "חסד", "צדק" ו-"שלום", כדי שנוכל באופן כלשהו לפצות ולגשר על ההבדלים בינינו.

כדי לפצות על היחס השגוי בחברה, האנושות המציאה כתחליף פיצוי מלאכותי, מעין תותבות במקום רגליים, כדי שניתן יהיה איכשהו להתקיים: שירות ביטוח לאומי, העוזר לנזקקים ועניים, פנסיה לזקנים, ביטוח בריאות וקרנות לעזרה הדדית.

אבל בזמננו כל המערכות האלו מפסיקות לעבוד, זאת משום שהתגלה הקשר הכללי וההדדי בינינו – הכה בנו משבר גלובאלי ולא ניתן לשמור עוד על המערכות הקודמות, אם לא נלמד ונדע על המערכת הגלובאלית של הקשרים בינינו.

בינתיים אנחנו רק מגלים את הופעת המשבר בחיצוניות בלבד – בתעשייה, בתרבות, בחינוך, ובאמצעי התקשורת. אבל אנחנו מחוברים מבפנים – ודווקא את הקשר הזה עלינו לתקן. ואז יתוקנו גם כל המערכות החיצוניות. הרי אנחנו בנינו אותן, תוך התבססות על האגואיזם שלנו.

רשומות קודמות בנושא:
מתנות מזיקות
מעשים של חסד, עבור מי הם טובים?
רשומות נוספות במדור: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest