דף הבית / כללי / אמריקה נסוגה מהנישואין

אמריקה נסוגה מהנישואין

דעה: "הולכת וגוברת כמות האמריקאים שחושבים שהנישואין הם דבר מיושן או שמעדיפים לדחות אותם לזמנים טובים יותר. אך האם החברה יכולה לאפשר זאת לעצמה? הנתונים העדכניים מראים שבקרוב כמות המבוגרים הרווקים תעלה על כמות המבוגרים הנשואים: רוב האמריקאים יהיו רווקים. זאת על אף שבאף מדינה בעולם אין כבוד רב כל כך לקשר הנישואין כמו באמריקה, ובאף מקום לא מעריכים עד כדי כך את האושר המשפחתי.

יותר ויותר צעירים מעדיפים לדחות את הנישואין או לגור יחד. בשנת 2010 רק 9% מהאמריקאים בגילאי 18-24 היו נשואים, לעומת 45% לפני חצי מאה.

מתחוללת מהפכה בתחום הערכים, ששוללת מאנשים רבים את התמריץ להקרבה עצמית מסוג זה ומשנה את תפיסתם של הנישואין כהטבה חברתית שמספקת ביטחון כלכלי ומעניקה תקווה לכך שדור העתיד יחיה טוב יותר.

במקרים רבים, ילדים להורים גרושים נזהרים מלהינשא. אחרים מעדיפים את הקריירה ואת ההשכלה. וכיוון שהנישואין היום נתפסים בצורה המועטה ביותר כמחויבות בפני החברה, חיפוש "החצי השני" לא נחשב לעסק הכרחי כל כך.

המגמות הללו באות לידי ביטוי בצורה חזקה עוד יותר בקרב האזרחים בעלי ההשכלה הנמוכה ביותר: האפרו-אמריקאים וההיספאנים. במקביל לכך, האמריקאים הלבנים בעלי ההשכלה הגבוהה תומכים במוסד הנישואין, שמאפשר לרובם לצעוד אל עבר החלום האמריקאי.

ודאי שהנישואין הם לא בשביל כולם. אך הדעיכה שלהם מעידה על נסיגה מדאיגה מערכים רוחניים בני מאות שנים, ערכים של הקרבה עצמית, שביטויים הגבוה ביותר הוא נישואין והורות.

כאשר האדם מפסיד את ההזדמנות ללמוד למצוא את האושר שלו באושרם של האחרים, החברה בכללותה מפסידה מכך".

ידיעות קודמות בנושא:
לאן נעלמו הגברים האמיתיים?
על משפחה ונישואין
שיחה על נישואין

One comment

  1. יפה מאוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest