דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אמונה כנגד הדעת שרכשנו

אמונה כנגד הדעת שרכשנו

Laitman_2010-11-10_3207_us.jpg

שאלה: כיצד בפועל מתקדמים ב"אמונה למעלה מהדעת"?

תשובתי: אף שבכנס קיבלנו ידיעה שאנחנו מתקדמים, יחד עם זאת, קיבלנו תוספת גדולה. עכשיו אנחנו לא רק מאמינים במורה ובהתקדמות הנכונה שלנו, אלא אנחנו גם מבינים שבנוסף לכך עלינו להתקדם עכשיו ב"אמונה למעלה מהדעת" יותר גדולה. כלומר, על ידי הידיעה שקיבלנו, ניתנה לנו האפשרות להתקדם באמונה יותר גדולה.

אם אנחנו נתקדם נכון, תתעוררנה אצלנו בעיות יותר גדולות, האגו ימשוך אותנו יותר לאחור ואנחנו למרות זאת נתקדם מעליו, כנגדו. "אמונה למעלה מהדעת", זאת אומרת, אמונה נגד הדעת.

כיצד אפשר להתקדם נגד הדעת? העובדה היא, שבתנועה הרוחנית כל מדרגה הבאה מבטלת את המדרגה הקודמת, לפי החוק הרוחני של "שלילת השלילה", כל פעם שאנחנו גדלים, אנחנו נעשים יותר חכמים, נבונים, והידע שלנו במדרגה הבאה הפוך מהידע במדרגה הקודמת.

כל "פרצוף" מורכב מ"עשר ספירות", מה"כתר" ועד ה"מלכות". ה"מלכות" דעליון נעשית ל"כתר" דתחתון, כלומר, משנה את תכונותיה לתכונות הפוכות. ולהיפך, אם אנחנו עולים, אז ה"כתר" דתחתון הופך ל"מלכות" דעליון, גם משתנה להפוך.

אמונה כנגד הדעת שרכשנו

"מלכות", היא תכונת הקבלה, ו"כתר" הוא תכונת ההשפעה. לכן, כל פעם שאנחנו עולים, אנחנו צריכים להפוך את הקבלה להשפעה, ל"אמונה למעלה מהדעת". וכשאתה עולה לעשר המדרגות הבאות, מפני שה"כתר" שלך הפך ל"מלכות", אז עכשיו אתה כאילו שולל את כל הידע הקודם שלך. כל "עשר הספירות" שהיו לרשותך במדרגה הקודמת, נעשות הפוכות, לא נכונות כלפי מצבך הבא.

כמו ילד שמדבר איתך, הוא רואה את המתרחש מהדרגה שלו, ולך זה נראה אחרת לגמרי. הסיבות והפעולות שונות, אף על פי שאתם רואים את אותה התוצאה.

"אמונה למעלה מהדעת" היא אמונה כנגד הדעת, היא תמיד שוללת את הדעת הקודמת וצריך להתקדם נגדה. זה אומר למעלה ממנה. יש לי ידיעה קודמת, ואני, למרות זאת, מתקדם באמונה.

הרב"ש, כשהסביר לי מה זה "אמונה למעלה מהדעת", הביא לי את הדוגמא הבאה. נניח, שחבר אחד מחזיר חוב לחבר שלו שהלווה ממנו אלף דולר. כאשר הוא החזיר לו את החוב, הסתבר שבמעטפה היה דולר אחד פחות. הוא שאל את החבר האם הוא החזיר לו את הכול? והחבר ענה לו שכן. אז מה, עכשיו הוא מתחיל לחשוב מי צדק? לא. אם החבר אמר שזה אלף, אז אני מקבל את זה כאלף. כלומר, אני לא מאמין למראה עיניי, כי עכשיו במקום עיניי יש לי את עיני החבר. אני לא מאמין לרגשות שלי, לידע שלי, אני מתקדם ב"אמונה למעלה מהדעת". מה שאמר לי החבר, כלומר ה"כלים" החיצוניים, התכונות החיצוניות יותר חשובות לי. אני מקבל אותם כנתונים יותר מדויקים, ברורים ונכונים מאלה שלי. לכן, אם הקבוצה תקבע לי משהו, אני מקבל את זה מייד, למרות שמאוד ברור לי שיש כאן, נניח, במקום אלף דולר, סכום יותר נמוך, אבל אני מקבל אותו כאלף. בשבילי זהו תחליף. בעקרון, הפעולה נראית לגמרי לא הגיונית, לא מציאותית. זה באמת כך.

באחד מהמאמרים של בעל הסולם, שבו מדובר על כך, שבהתאם לתכונות האדם אנשים מסוימים נראים לו רשעים ואחרים צדיקים, ואחר כך להיפך, אנשים מסוימים נראים עשירים ואחרים עניים ואחרי זה להיפך, אנשים מסוימים נראים חכמים ואחרים טיפשים, ואחר כך להיפך. הכול תלוי בנו. בעולם הרוחני על ידי שינוי התכונות שלנו, אנחנו משנים לגמרי את כל תמונת המצב. הגופים והקשרים ביניהם מתגלים בצורה שונה לגמרי.

לכן, "אמונה למעלה מהדעת" היא אמצעי שבעזרתו אנחנו מתקדמים, עולים בסולם הרוחני. בלי זה אי אפשר! אז, ה"אמונה למעלה מהדעת" היא אמונה נגד הידיעה הקודמת .

אם לא תהיה לנו אמונה נגד הידיעה הקודמת, אז אנחנו אף פעם לא נעלה מ"פרצוף" (מצב) אחד לשני, לשלישי וכן הלאה. המעבר הוא תמיד כזה.

אם בכנס האחרון נתנו לנו ידיעה ואנחנו הרגשנו והבנו שאנחנו נמצאים בדרך הנכונה, שהמורה שלנו מכוון אותנו נכון, על אף שפעם אנחנו לא ממש האמנו בזה, אז עכשיו יש לנו בעיה. אז היכן האמונה שלנו? כיצד אנחנו יכולים לסגור את העיניים כלפי מה שאנחנו יודעים? אחרת אנחנו נתקדם בצורה אגואיסטית.

וכאן לראשונה יש לנו הזדמנות אמיתית לכבוש את המדרגה הבאה שלנו על ידי התקפה "למעלה מהדעת".

מתוך שיעור בנושא "אמונה למעלה מהדעת", 21.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ניתוח ב"אמונה למעלה מהדעת"
להתעלות "מעל הדעת"
הנקודה העיקרית של החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest