דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / אם ניצוץ קטן של אור יפתה אותך – תאבד הכול

אם ניצוץ קטן של אור יפתה אותך – תאבד הכול

מיכאל לייטמן

שאלה: כיצד אפשרי הדבר שהאדם ישתמש בחכמת הקבלה ובתורה בצורה אגואיסטית? האם זה אפשרי מבלי שיהיה ברשותו מסך רוחני וכוח השפעה, למשוך לעולם הזה את הכוח של האור העליון למען עצמו? הרי קיימת מערכת שלמה של עולמות וצמצומים, בכדי לא לאפשר לנו לקבל את האור בצורה אגואיסטית?

תשובתי: אם אתה לוקח את התורה ורוצה לקבל ממנה כוח, אתה תקבל אותו, הרי אתה קורא מהמקור הראשוני השייך לעולם הרוחני, שאותו כתב אדם בהשגת העולם העליון.

אם אתה משתמש בה באופן אינדיבידואלי, למילוי האגואיזם שלך, למען המטרות שלך, אתה משתמש בכוח מאוד קטן, למרות שאנחנו רואים עד כמה בני האדם הופכים ליותר אגואיסטיים מזה. את מקומה של "הגברת" יורשת ה"שפחה".

לא לחינם האדם אינו מקבל מזה תיקון, הוא הופך להיות גרוע יותר!  הוא חושב שכעת העולם הזה והעולם הבא מוכנים בעדו, שמגיע לו שׂכר, הוא מתגאה בפני כל השאר, בכך שחושב את עצמו לנבחר ומעל לכולם. ואת כל זה עושה איתו התורה, שהופכת עבורו לסם המוות.

אך אם הוא רוצה להשתמש בתורה בצורה הנכונה, הוא לומד בקבוצה שבונה את עצמה כדומה לנשמה יחידה, כמו שנאמר בעת קבלת התורה, להיות כאיש אחד בלב אחד. ללימוד כזה ניתנה התורה, אחרת נאמר שכאן יהיה מקום קבורתכם (הרוחנית)!

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 03.06.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לאן תמתג את הטריגר הראשי שלך?
סם המוות או סם החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest