דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם לא תתעורר – מחר כולם יירדמו

אם לא תתעורר – מחר כולם יירדמו

laitman_2010-02-02_4101-70.jpg

בהתחלה האדם גדל כמו עובר בתוך אימו, הוא בינתיים בדרגת "דומם", גדל על ידי ביטול עצמו. אחר כך כמו ילד קטן על יד המבוגר – זו דרגת "צומח". אחרי זה הוא קיים כבר כאדם מבוגר – זו דרגת "חי". כל הדרגות הללו מתממשות על ידי כוחות הטבע, כלומר איננו צריכים להשקיע מאמץ כדי להתפתח. הטבע בעצמו מעורר בנו כוח ורצון להתפתח, מעלה במקומנו בקשה של התפתחות, מ"ן, שהיא מתעוררת בנו בעצמה.

הבורא (הטבע) פועל משני הכוונים: מתוך העובר ששואף להתפתח ומבטל את עצמו כלפי אימו, ומצד הגוף של האם שדואג לעובר ולא תופס אותו כגוף זר. קשר בהמי ביניהם מנהל אותם, אהבה הדדית, גם מצד הגדול לקטן וגם מהקטן לגדול. בדרגת "חי" בגיל יותר מאוחר, עלינו גם לבטל את עצמנו ביחס הדדי כדי ללמוד מאחרים. אך כל זה מנוהל על ידי דחפים טבעיים. כשמדובר על התפתחות הנשמה שנמצאת מעל דרגות "דומם, צומח וחי", בדרגת "אדם" (מהמילה דומה "דומה לבורא"), אז עליו להעלות מ"ן (בקשה לתיקון) בעצמו. כלומר דרוש רצון היוצא מהאדם עצמו.

את תחילת הרצון הראשוני אנחנו מקבלים כחלק הבורא מלמעלה, זו "הנקודה שבלב" שנותנים לנו מלמעלה יחד עם כל האמצעים האחרים: ספרים, מורה, קבוצה. אנחנו צריכים באמצעות השימוש בדברים הללו, להגיע לדרישה להידמות לבורא (כוח P1 מגיע מהבורא וכוח P2 צריך לצאת ממך).

יש לך רצון להתפתח, אך אין כוח ואין הבנה מדוע וכיצד הכול נסתר ממך. אך לשם כך ניתנה לך קבוצה, סביבה. הנה, מדוע נשברה הנשמה הכללית. תחבר את כולם לנקודה שבלב שלך, ותקבל כוח מספיק כדי לפעול. מאחורי "הנקודה שבלב" שלך ניצבת הקבוצה, ואם אתה מקבל עזרה ממנה, אתה יכול לעלות מ"ן לבורא (שבאמת נמצא בתוך הקבוצה). אז אתה מקבל תשובה מהבורא, מ"ד, כוח ההתפתחות, המאור המחזיר למוטב. לא חשוב היכן אתה עובד במשך היום, אלא חשוב היכן נמצאות מחשבותיך – שם אתה נמצא. את מחשבותיך אתה קובע בעזרת הסביבה.

בואו נסכים שאנחנו משקיעים את כל המאמץ כדי שאף אחד מאיתנו לא ישכח לאף רגע שעלינו להיות מחוברים, וכך אנחנו נעורר זה את זה! הבה נרצה זאת יחד עם כל החברים בעולם, נחבר לרצון זה את הכוח העליון, הבורא! שהוא יעזור לנו לחשוב על האיחוד בלבד, על הערבות בלבד! אם לא תתעורר – גם האחרים לא יתעוררו! ואם האחרים לא יתעוררו, מחר גם אתה תישן בשיעור!

אין מנוס, עלינו לספק רצון מקדים, לקבל אותו מהקבוצה ועימו לפנות לבורא. כל מה שהטבע מבצע בעובר, בילד, בכל אחד שחי בעולם הזה, דוחף אותם להתפתח, עלינו לעשות בעצמנו ולעורר את התפתחותנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 23.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
חיים בסביבתו של הבורא
"מקום" המפגש שלנו עם הבורא
תברא את עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest