אם הפעילות יורדת…

שאלה: איך לדרוש מהבורא כוח לעלייה ברגע של ירידת הפעילות בעשירייה?

תשובתי: קורה שאנחנו יחד עוברים מצב של ירידה ומרגישים ירידה בפעילות, אפיסת כוחות, ירידה בהשתוקקות, איזו ריקנות. מה גם, שאם הריקנות הזאת היא הדדית, אז היא משפיעה עלינו עוד יותר חזק מאשר אם הייתי לבד.

כאשר אני לבד ונמצא בירידה, אז בהביטי באחרים, או שאני מתעצבן מדוע הם כאלה ואילו אני כזה, או שזה להיפך, נותן לי התפעלות ואני בכל זאת משתדל להיות ליד החברים, מבין שאין ברירה אחרת. אבל כאשר בעשירייה מתרחשת ירידה כוללת אז זה מאוד קשה.

דבר כזה קורה אמנם לעיתים רחוקות, אבל זה קורה. אנחנו רואים את זה גם בשיעורים. למשל, בשבוע שעבר היה כזה מצב של ריקנות: קשה מאוד, הרגשה מעורפלת כמו בערפל.

מה לעשות כדי לצאת ממצב כזה? ישנן כמה אפשרויות.

האפשרות הראשונה היא, תקווה לעזרה משאר העשיריות. אנחנו לא לבד, אנחנו הרבה.

האפשרות השנייה, שכולם ירכינו את ראשם. אם מגיע כזה "נחשול", גל גדול, אז כולנו צריכים להרכין את הראש והגל יעבור מעלינו. אנחנו שוב נצוף מעל המים, נתחיל לנשום אוויר חדש ולאט לאט נצא מזה. לפעמים צריך לפעול באופן כזה.

לפעמים צריכים להתנגד בעצמנו, כלומר לא לחכות להשפעתה של עשירייה אחרת ולא להרכין בהכנעה את הראש, על אף שגם זו בעיה גדולה להתכופף בפני ההנהגה העליונה, אלא לפעול בניגוד לה. אם יש לכם אפשרות להתאסף ביניכם ולדרוש מהבורא, אז ודאי שזה יהיה אדיר. לצעוק, לדרוש, לקלל, לא משנה איך, אבל באיזו שהיא צורה להתנגד.

אבל אם אתם בכלל לא יכולים לעשות שום דבר, מקודם אתם הייתם פעילים, הכול היה בסדר, ופתאום כאילו כולם קיבלו מכה בראש, איבדתם כל אפשרות לצאת איך שהוא מזה, אז לפחות תעקבו אחרי המצב שלכם, תלמדו אותו, תראו עד כמה אתם פשוט "סמרטוטים" ושכל העשירייה לא שווה כלום.

לקחו מכם קצת אור ואתם כבר באמת נמצאים בכזה מצב. כלומר אנחנו נמצאים תחת שליטתו המלאה של האור, וגם את זה צריך להרגיש.

מתוך שיעור בשפה הרוסית בנושא "שאלות ותשובות", 25.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בזכות הברית והעזרה ההדדית
תאגור דלק לעת צרה
מאחורי פניהם של האנשים מסתתר הבורא…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest