דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להאמין בגדלות הבורא

להאמין בגדלות הבורא

שאלה: מה זה אומר, להאמין בגדלות הבורא? האם אמונה, זהו כלי, כמו אצל מדען שעורך איזה ניסוי לפי עצתו של מדען אחר?

תשובתי: בעולם שלנו המושג "אמונה" הפך למאוד נדוש: "אני מאמין", "אני אדם מאמין", וכולי. בחכמת הקבלה יש למושג "אמונה" משמעות שונה לגמרי. אמונה, זו הרגשה.

כי כל מה שאנחנו מדברים עליו בחכמת הקבלה, זה שני כוחות: קבלה והשפעה, כלומר רצון ואור (המילוי שלו). מה גם, שהמילוי מעצב את הרצון ומשנה את צורתו כך, כפי שאנחנו לומדים בד' בחינות דאור ישר.

למה אחד הכוחות הקיימים נקרא אור ולא תענוג? מפני שהאור משפיע על כאלה שלבים בהתפתחות הרצון, שעדיין לא מרגישים אותו כתענוג, כמילוי. אבל הכול נעשה על ידי האור. לכן אין כאן כזה מושג כמו "אמונה".

מה זה אומר ש"אני מאמין במשהו"? במשהו לא מובן, תפל, בלתי מורגש? לא. אנחנו תמיד מדברים מנקודת מבטו של הכלי (הרצון), מנקודת מבט של מה שהוא מרגיש.

העיקר זה הרגשת גדלות הכוח שברא אותי ומנהל אותי, הרגשתו כטוב, כמשפיע. ואת ההרגשה הזאת אנחנו מכנים "אמונה".

כמו כן אנחנו מכנים כאמונה את תכונות ההשפעה והאהבה, מפני שעל ידי זה שאני מרגיש את הכוח שברא אותי, אני מרגיש בתוכי אותן תכונות של השפעה ואהבה. אחרת לא הייתי יכול להרגיש את הכוח הזה, כי הכול מורגש רק במידת השתוות הצורה: באותה המידה שיש לי איזו תכונה, אני מרגיש את אותה התכונה כאילו מחוצה לי. על אף שלא קיים כזה דבר "מחוצה לי", הכול תמיד מורגש בתוכי.

חייבים מלכתחילה להבין, שמה שלא נרגיש אנחנו מרגישים רק מפני שאנחנו זהים, אנחנו, בתורנו, מורכבים מאותה התכונה. בעיקרון, אנחנו מרגישים את עצמנו! כל השאלה מסתכמת בזה, כדי לשנות את עצמנו, ואז אנחנו נתחיל להרגיש את עצמנו אחרים, רוחניים.

להאמין בגדלות הבורא, זה אומר, להרגיש את עליונות גדלותו של הכוח הזה שבורא הכול, מנהל וממלא הכול.

מתוך שיעור בשפה הרוסית בנושא "שאלות ותשובות", 25.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אמונה כשׂכר עבור העבודה
בדיקה על חוסר אנוכיות
המתנה היחידה מהבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest