דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם אין בקשה, אין שינויים

אם אין בקשה, אין שינויים

העבודה שלנו צריכה להתרכז בתפילה, כדי לעשות את הבקשה שלנו לכמה שיותר נכונה ומדויקת, באופן המרבי שאנחנו מסוגלים להפיק מהמצב שלנו. בכל רגע ורגע צריך להשתדל לאתר את הבקשה הנכונה בהתאם לכיוון, לעוצמה ולאופי שלה. זה העיקר.

אם אנחנו נבדוק את עצמנו, אנחנו נראה שאנחנו לא מבקשים מהבורא. ואפילו אם מבקשים, אז מבקשים על עצמנו, מצטערים על המצב האישי שלנו. וזאת ודאי התגלות של האגו הגדול ביותר.

אנשים רגילים של העולם זה, שלא עוסקים בלימוד חכמת הקבלה, נמצאים במצב יותר טוב מאיתנו. כי הם לא דורשים מהבורא שישנה, שישפר, שיתקן את מה שהוא עשה איתם שלא מסכימים עימו. הם פשוט מקבלים הכול כמו שזה, בכך שנמצאים בניתוק מהבורא. אבל לפחות הם לא באים אליו בדרישה ותביעות, בכך ששואלים איפה השכר שמגיע להם. כי דרישה כזאת הפוכה לגמרי לתפילה הנכונה.

רק בעבודה קבוצתית אפשר לסדר כזה שינוי בנו, כדי שנבקש בצורה נכונה. אדם בעצמו לא יכול להחזיק את עצמו בתהליך הזה.

אם הוא לבד, אז הוא שוב ייפול לתוך האגו שלו, יתחיל לשייך הכול לעצמו ולדרוש. לו עצמו אין שום אמצעים לפרמט ולסדר נכון את הפנייה לבורא. זה אפשרי רק על ידי תפילה בציבור.

כדאי לנו לראות את הדברים על כל המושגים האלה בצורה מאוד ברורה: אם אנחנו לא מקבלים שינויים בדרך, זה סימן שאנחנו לא מבקשים עליהם. כי כל ההתקדמות הרוחנית מתממשת רק בהקדם גילוי החיסרון, הבקשה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המרכיבים של תפילה נכונה
תחילה תודה, ואחר כך תבקש
כד הראוי לשמירת האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest