דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / אל תתעכבו בתמונות של הסרט

אל תתעכבו בתמונות של הסרט

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת וירא, סעיף רנ"ח: הדין שעשה הקב"ה בהמבול והדין שבסדום שניהם היו דינים של גיהינום, כי הרשעים שבגיהינום נידונים במים ובאש.

סעיף רנ"ט: סדום נידונה בדינו של גיהינום, שכתוב, וה' המטיר על סדום ועל עמורה גופרית ואש מאת ה' מן השמיים. זה נידון מבחינת מים, וזה נידון מבחינת אש, וזה וזה הוא דינו של גיהינום. והרשעים שבגיהינום, בב' בחינות דינים אלו נדונים, כי יש גיהינום של שלג שהוא מים, ויש גיהינום של אש.

עלינו להבין שאת כל הבירורים אנחנו עושים בתוכנו, והמציאות עצמה איננה משתנה. גם עכשיו אני נמצא בעולם אין סוף, ושום דבר במציאות הקיימת אינו יכול להשתנות, אך בתוכי משתנה התפיסה, ההרגשה, ההכרה, ההבנה, ההערכה, ודווקא את השינויים האלה אני מרגיש.

נאמר ש"כל הפוסל במומו פוסל", כלומר אני מצייר בתוכי תמונה בהתאם להערכת עולם האין סוף שלי. לכן גן עדן וגיהינום, טוב ורע, דינים של אש ומים אלו הם דרגות שונות של היחס שלי כלפי התמונה הסטטית שאיננה משתנה. כמו שכתוב: "אני הוי"ה לא שיניתי".

אנחנו בעצמנו מציירים בתוכנו את המציאות שלנו, בהתאם ליחס שלנו למצב הקבוע. הכול תלוי רק בתכונות שלנו, בתפיסה והערכת עולם אין סוף, הבורא, האור, ההשפעה החלוטה.

כל המצבים האלה: גיהינום וגן עדן, דין זה או אחר, כל אלו אני מגלה בתוכי, ואילו מבחוץ שום דבר אינו משתנה. הכול נקבע רק בשינוי ההכרה שלי, הראייה שלי. כלומר הכול תלוי רק בי, בערכים הפנימיים שלי, בתכונות שלי, ביסודות שלי!

לכן הכול תלוי בחינוך, בחברה שעוזרת לי להחליף את היסודות שלי, כדי שאני אקבע את היחס הנכון למציאות הקבועה. ככל שאני אחליף מהר יותר את הערכים שלי, את הנתונים הפנימיים שלי, כך אני מהר יותר אוכל להעביר את עצמי מתמונה אחת לשנייה בתוך הסרט הזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
ציירו לי עולם עליון!
העולם הזה מדומה
המטריקס של המציאות שלנו

One comment

  1. מיכל סולומון

    ערב טוב כבוד הרב

    הייתי היום בפעם הראשונה בכנס והיה מדהים. עלו לי כמה שאלות: אמרת שלבורא יש רצון להשפיע ורציתי לשאול איך יש לבורא רצון? רצון בא ממקום של חוסר בגלל זה הוא מתהווה ואיך הבורא שהוא הכל יכול וכבודו מלא עולם לרצות משהו? רצון גם נובע כשאתה משתוקק למשהו שאין לך ואם "אין עוד מלבדו" אז איך יכול להתקיים רצון לבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest