דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תסגור בפניך את הדלת לעולם הטוב

אל תסגור בפניך את הדלת לעולם הטוב

שאלה: אני רוצה להביא דוגמה. היום איחרתי בדרך לעבודה ורצתי אחרי האוטובוס בצעקות שיחכו לי. האוטובוס נעצר בתחנה, במרחק של כמה מטרים ממני בעודי רץ, הכניס את האישה שהמתינה לו בתחנה וסגר את הדלת ממש מולי ונסע.

התחלתי לחשוב, איך כל זה קרה? הרי האישה כנראה ראתה אותי רץ, רק עיוור לא היה רואה. הנהג גם בטוח ראה אותי. אז למה הם לא הסכימו לחכות לי בדיוק חצי שנייה?

אתה אומר שאם אנחנו נשיג את "ואהבת לרעך כמוך", אז העולם ישתנה לטובה? זאת אומרת, אותה האישה הייתה מתייחסת אליי כמו לבן שלה, היא בטוח הייתה מבקשת מהנהג לחכות לי: "תחכה קצת, הנה הבן שלי מאחר!". הנהג בשמחה היה פותח לי את הדלת כמו לאח שלו. כולם היו שמחים ומאושרים, וברצועת עזה היו מרגישים את זה והיו זורקים רקטה אחת פחות? ככה זה עובד?

תשובה: כן, בדיוק כך.

שאלה: אבל יוצא שזה איזשהו נס?

ובה: העניין הוא, שהעולם זה מערכת סגורה, שבה הכול קשור זה בזה. ואם אתה מביא נזק לעולם, אז לא יקרה שהנזק הזה לא יחזור אליך.

אין לנו ברירה אחרת. אני לא מטיף לך מוסר, ולא מלמד נימוסים. אני לא פונה אליך עם שכנועים להיות ילד טוב ולהתנהג יפה. אני מתבסס על מחקרים מדעיים ומדויקים. על אותה אהבת הזולת מדברת התורה, ואותה האהבה עומדת בבסיס של כל הדתות, רק שכולם שכחו על כך.

החוק הזה לא סותר את הטבע. את הטבע האגואיסטי הוא כן סותר, אבל אין בו שום דבר חדש ואנטי רציונלי. להיפך, אנחנו באותה הצורה מלמדים את ילדנו לחיות בשלום זה עם זה ולוותר זה לזה. אז מדוע אנחנו מסרבים להקים את אותם החוקים בתוך החברה האנושית ולא מאמינים שזה ישפיע על כולם?

אם כל השכנים יתחילו להתנהג כך בצורה טובה, הרי הדוגמה הזאת תשפיע על הילדים שלנו? והיא תשפיע אפילו בצורה בלתי נראית, רק בכך שתיווצר כזאת אווירה חיובית. בדיוק כך בצורה בלתי נראית אנחנו נשפיע בצורה חיובית על כל העולם, אם בתוך העם שלנו תמלוך האהבה והערבות ההדדית.

מתוך התוכנית "הפתרון הוא בחיבור", שיחה מס' 1, 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יציאה ממצב ללא מוצא
על מה לסמוך?
השיטה של החיבור הכולל

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest