אל תחכו לצרות

מתוך שיעור במרכז קבלה לעם – מיאמי

שאלה: באמריקה לא קיימת תנועת מחאה כמו בספרד או בישראל. איך אפשר להעביר לאנשים כאן את המסר של הערבות?

תשובתי: קודם כל, לא צריך להצטער על כך שהמצב שלכם שונה מהמצב בספרד או בישראל. במדינות האלה יש בעיות גדולות הרבה יותר מאלה שאתם חווים כאן. אל תצטער על כך. צריך ללמוד מצרות קטנות, כי לשמוח מכך שאנשים יסבלו – זאת ממש לא הגישה שלנו.

כך או אחרת, האנשים מרגישים שהעולם השתנה ומציב לפנינו בעיות, שאותן לא יכולים לפתור לא הפוליטיקאים, לא הסוציולוגים, לא מדעני-המדינה, לא הפסיכולוגים, לא אנשי הכלכלה ולא אנשי החינוך. ולכן אנחנו יכולים להתחיל להסביר מהו הפיתרון.

קודם כל, אנחנו מסבירים מדוע לא מוצאים פיתרון: מפני שעכשיו פועלים בעולם כוחות חדשים, שנמצאים בהרמוניה, בקשר הדדי, גלובלי, ואילו המנהיגים אינם מבינים זאת וממשיכים להשתמש בשיטות הישנות. צריך להשתדל להעביר את המסר הזה, ולאט לאט זה יטפטף.

כמובן, קל יותר להסביר לאנשים שסובלים. אבל אנחנו צריכים להתייחס לכולם באהבה. את הילדים שלנו אנחנו רוצים לשמור מהצרות, ואיננו רוצים שהם ילמדו מהניסיון המר. אנחנו רוצים שיהיו להם חיים טובים ושהם ילמדו כיצד להגיע לחיים עוד יותר טובים. זאת הגישה שצריכה להיות לנו כלפי כולם.

ואם לא נצליח בכל המאמצים שלנו, הצרות בכל זאת יבואו, ואז האנשים יהיו יותר רגישים להסבר שלנו. אבל רצוי להסביר להם הכול לפני המכות. אתה כביכול שותל זרעים באדמה, ועם הזמן הם צומחים.

מתוך שיעור במרכז "קבלה לעם" – מיאמי, 14.09.2911

ידיעות קודמות בנושא:
ערבות באמריקה
יש הרס ויש הרס…
על מגש של כסף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest