אל העולם, עם האור

laitman_2010-11-10_9307_us-70.jpg

שאלה: אם אני מנסה לכוון את העולם למטרת הבריאה, האם אפשר לומר שאני ערב לבני האדם? האם קיימת ערבות חד-כיוונית?

תשובתי: כן, כי אתה הרי מניע את האנשים קדימה. הם עדיין אינם יכולים להגיב בחזרה, ובכל זאת, זוהי התקדמות וזה מאוד חשוב.

עלינו להבין שהתפקיד שלנו הוא לקדם את העולם ושההתקדמות שלנו תלויה בצעדים שלו. כמובן, לא במידה שווה, אך אנחנו צריכים להשקיע בזה בצורה רצינית. איננו עושים את זה על חשבון הפנימיות שלנו, אך גם לא נוכל להתפתח פנימית מבלי להוסיף לכך את החלק שלנו בהתפתחות העולם.

הכול מסודר בצורה של מערכת אינטגרלית: אני, הקבוצה, העולם והבורא, חייבים להיות מכלול אחד. ולכן כבר עכשיו אנחנו צריכים לדאוג לכולם. כמו שבעל הסולם כתב, שכל העולם הוא משפחה אחת, ואין כאן מה לעשות. אם נתמקד רק בנישה אחת, לא נשיג את מבוקשנו.

ומצד שני, כשאנחנו יוצאים לעולם, עלינו לגלות זהירות יתרה. הרי בזה אנחנו עלולים לאבד את העקרונות שלנו ולהידרדר לגישה פסיכולוגית נטו: "בואו נתקרב זה לזה, באו נחיה באחווה וידידות…". לא, זה לא יסתדר. כמו ברוסיה או בקיבוצים בישראל, זה יהיה חיבור נטול כוח פנימי.

לצורך החיבור דרוש הכוח שיאחד אותנו, האור העליון. אתה צריך לפנות לעולם עם החומרים של בעל הסולם, לא בהכרח עם הטקסטים האלה, אך עם המסר הזה, עם העקרונות האלה. לאט לאט, במקצת, אבל אתה חייב להסביר לאנשים שאתה בא מתוך חכמת הקבלה. הדרך עוד ארוכה, אך זה צריך להיות ברור לך כבר עכשיו. אתה עצמך צריך להיות שקוע בשיטה, ספוג בה. אם אינך לומד באופן קבוע את החומרים הקבליים, אם אינך "לועס" אותם וחודר יותר ויותר לעומקם, אז אתה מאכיל את האנשים במילים יפות, בניו-אייג' או במיסטיקה. אתה עצמך לא שם לב איך אתה שוקע.

אם האדם אינו מקדיש מספר שעות ביום ללימוד רציני בקבוצה רצינית, אם אינו עוסק בזה בבוקר ובערב, הוא יורד מהדרך. מכאן נולדו הדתות, האמונות והמיסטיקות למיניהן. הכול החל מחכמת הקבלה. הרי העולם שלנו, האגו שלנו, דורש ויתורים: "מה אכפת לך, תוסיף קצת כאן, תשנה קצת שם. אפילו אם תחסיר משהו, אבל כך תגיע לבני האדם…". לא, לא תגיע. אתה תבוא אליהם ללא הכוחות שלך, ללא הכוח הרוחני, אתה תהיה כבר מעוות.

זוהי בעיה גדולה מאוד. לכן, לצערנו, כשמורה נפטר, רואים שקבוצות טובות וחזקות מאבדות את הכיוון המדויק, מאבדות את כוחן ומתייבשות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 21.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קבלה light
גדל מי שרוצה לגדול
מלחמה עולמית או ערבות עולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest