דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אלף פעם יפול צדיק וקם

אלף פעם יפול צדיק וקם

אנחנו מתגלגלים עד למדרגה הנמוכה ביותר, שנקראת "העולם הזה", ומגלים את עצמנו בה. אנחנו נולדים כאן, מתפתחים, גדלים, חיים, קיימים בתוך הגוף הגשמי ותופסים את המציאות דרך חמשת החושים.

כל זה כדי שמתוך המצב הזה, שהוא אפס מוחלט כלפי הרוחניות, לדעת להיכנס לעולם הרוחני על ידי הבחירה החופשית שלנו, על ידי פעולה חופשית.

אנחנו חודרים מעט לרוחניות, מתעלים בעזרת המאור המחזיר למוטב, משפרים את התכונות ואת החושים שלנו ושוב נופלים למדרגה הזאת שנמצאת מחוץ לעולם הרוחני. שוב עולים ושוב נופלים. כל פעם יש נפילה עד העולם הזה, עד הניתוק המלא המוחלט ושוב מתחילה העלייה החדשה, אבל כבר יותר גדולה בכמות ובאיכות.

כך אנחנו עובדים, עד שנברר את כל הרצונות השבורים ונחבר ביניהם, על ידי היחס שלנו כלפי הזולת, באהבה ובחיבור. בסופו של דבר אנחנו נעשים כלי אחד, רצון אחד, זאת אומרת, מגיעים לגמר התיקון שלנו.

אין יותר מה לעשות על פני כדור הארץ, שאנחנו מרגישים שקיימים עליו עכשיו, חוץ מלמשוך את המאור המחזיר למוטב, את הכוח שיוכל להעלות אותנו מהמדרגה הנמוכה הזאת למדרגה העליונה. אחר כך אנחנו ניפול שוב, כי כך זה צריך להיות, ושוב נעלה, אבל למדרגה יותר גבוהה מהקודמת. כפי שנאמר "אלף פעם יפול צדיק וקם" או "אין אדם עומד על דבר מצווה אלא אם כן נכשל בה".

זאת דרך בירור של השבירה והתיקון שבה אנחנו מצרפים כל פעם יותר ויותר כלים שבורים, מחברים אותם ביחד. בעצם, זאת עלייה מהנקודה של העולם הזה למעלה לפי דרגות הסולם הרוחני. כל זה תלוי רק במספר הכלים שאנחנו מצרפים לפעולה אחת, לכוונה אחת.

לכן, הדבר היחיד שנחוץ לנו הוא למשוך את המאור המחזיר למוטב. צריך להתארגן כך כדי להשפיע עליו ביעילות המרבית, לברר מה צריך להיות הרצון, הכוונה וכל הפעולות שלנו. אם "האור המקיף" פועל עלינו באותה המידה שאנחנו נמשכים אליו, אז עלינו לארגן בהתאם את הקבוצה, את הלימודים, את ההפצה, את כל החיים שלנו כדי שהכול יהיה מכוון ומחובר לאותה המטרה: מקסימום להשתוקק לאור המחזיר למוטב.

ואז, כל הדיבורים, הלימודים, הכוונות בזמן הלימוד חייבים להיות רק סביב הנושא הזה. על האדם להבין שבחיים האלה, כלומר בקיום של המדרגה הנוכחית שבה אנחנו נמצאים היום, אין מטרה אחרת. אם הוא ביצע את העבודה הזאת ומשך את המאור המחזיר למוטב שמעלה אותו למדרגה הרוחנית הראשונה, אז הוא יזכה לעלייה. כי כאן פועלים חוקים ברורים של התאמת ה"אורות" וה"כלים".

ואם לא זכה לגילוי, אז יישאר עם אותו ה"רשימו". בוודאי שהוא ישפר אותו מעט על ידי המאמצים שלו, אבל בסופו של דבר יפסיק את קיומו בדרגה הגשמית ויעבור לדרגה הבאה של העולם הזה. כלומר הוא ימות וייוולד שוב, יתחיל להתפתח במדרגה חדשה של העולם הזה. גם אלה עשר ספירות אבל בלי "מסך", לכן, אנחנו רואים אותן כלידת הגוף הגשמי בעולם הזה.

אין ברירה, אם אנחנו רוצים לממש את עצמנו, אז חייבים לדאוג רק למאור המחזיר למוטב! לכן, כל פעם צריך לעשות ביקורת, בירור, בדיקה של הלימוד, ההפצה, ישיבות חברים, סעודות, כל דבר בחיים. האם הכול מאורגן כך שכל המאמצים שלנו יהיו יעילים בצורה המקסימלית כדי להימשך למאור ולמשוך אותו אלינו? האם אנחנו נמשכים לתכונותיו, לכיוון שלו?

על בסיס זה עלינו לארגן את כל היחסים בינינו. רק המאור הוא המטרה העיקרית שלנו שקובע את כל פעולותינו.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש "מהו תורה ומלאכה בדרך ה'", 21.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
צוללן אמיץ בגלי האור
מתנה ענקית תמורת ייסורי אהבה
כיצד גדלה הנשמה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest