דף הבית / כללי / אלימות בקרב ילדים, מי אשם?

אלימות בקרב ילדים, מי אשם?

הערה: לאחרונה אירע מקרה נורא שבו קבוצת בנים בני 11 אנסו ילדה צעירה מהם. ברמת ההורים והשלטונות לא ננקטו פעולות מיוחדות. כלומר, הילדים הגיעו לתחנת משטרה ושם דנו על כך שלא ניתן להטיל עליהם עונש פלילי בשל גילם הצעיר והם שבו לבית הספר כרגיל, בעוד הילדה הנפגעת שוהה בביתה. המשטרה טוענת שמצידה אין מה לעשות כיוון שהפוגעים עדיין קטינים.

תגובתי:  הכול תלוי בסביבה. אם אדם רואה על המסכים, ועמודי השער בשבועונים שמפתים אותו לפעולות מיניות,  טבעי הדבר שכך הילדים מתפתחים. ילדים לא מבינים, אלא פועלים בצורה כזאת מפני שהם רואים ושומעים על כך.

שאלה: האם עלינו לבודד את הילדים?

תשובתי: לא, צריך לבודד את המבוגרים. צריך לפזר את משרד החינוך ולטפל בכל האחראים לעניין הזה. ובראש ובראשונה בשׂרים שאחראים לכך שיש לנו חינוך והשכלה כאלה.

שאלה: מה צריך לעשות בנוגע לילדים הפוגעים?

תשובתי: אין מה לעשות. הם אינם אשמים, החברה אשמה. מה אתה מצפה מילדים בני 11?

הערה: ההורים מפחדים להביא את הילדה לבית הספר.

תשובתי: אם כך שיפעלו, יערכו שביתות, הפגנות נגד משרד התקשורת, נגד התכנים שמוצגים בטלוויזיה, בכלי התקשורת, באינטרנט ובכל השאר. שידרשו חסימה לכל התועבה הזו לגיל הזה. אם אנחנו לא עושים זאת זה מה שנקבל. לילד בגיל 11 אין  הבנה בנושא הזה, הוא רואה שכך נעשה ומבין שגם הוא צריך לעשות כך. אין לו עדיין אפילו דחף פיזי לזה וגם לא דחף פסיכולוגי. הילד רק יודע שצריך לחקות את מה שהוא רואה, הוא רוצה להיות כמו ה"מבוגרים" ילדים לא תופסים ולא מבינים אחרת, הם לא עשו זאת מפני שצצו בהם כאלה רצונות. אצלם, ככל הנראה, אין עדיין כאלה רצונות.

כאן אשמים רק המבוגרים, כל המבוגרים, למה המבוגרים מסרבים לקבל את זה? האם אנחנו שולחים את הילדים לבית הספר רק כדי שילמדו את לוח הכפל ובזה הכול מסתיים?

שאלה: מה צריכות להיות הפעולות של מבוגרים?

תשובתי: עלינו להעניש פומבית את כל  השייכים למערכת החינוך כך שילמדו לקח.  ולא מדובר רק על בית הספר, העניין  אפילו לא קשור לבית הספר, אלא למערכת שלמה שבאמת צריך להחליף. ולא להחליף רק את המערכת אלא גם את התכנים שמגיעים לילדים דרך הטלפונים  ומכל מקום. צריך לפתור את הבעיה באופן מקיף, אבל היום זה לא מעניין אף אחד, אף אחד לא רוצה לחשוב על כך, אף אחד לא ירצה לקחת אחריות. אך אנחנו יכולים לחייב את מי שאמור לעסוק בזה, מי שמקבל עבור זה משכורת..

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 21.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest