דף הבית / כללי / אי אפשר לסרב להיות עם סגולה

אי אפשר לסרב להיות עם סגולה

מתוך מאמר "הערבות" של בעל הסולם: "ותדע, שהדברים האלה מגולים בעליל לכל משכיל, בהזמנה ההיא, ששלח הקב"ה לישראל, ע"י משה רבנו, קודם קבלת התורה: "ועתה, אם שמוע תשמעו בקולי, ושמרתם את בריתי, והיתם לי סגולה מכל העמים, כי לי כל הארץ. ואתם תהיו לי ממלכת כהנים, וגוי קדוש. אלה הדברים , אשר תדבר אל בני ישראל. ויבא משה, ויקרא לזקני העם, וישם לפניהם את כל הדברים האלה, אשר צוהו ה'. ויענו כל  העם יחדיו, ויאמרו, כל אשר דבר ה' נעשה, וישב משה את דברי העם אל ה'".

האם כל עם ישראל מבצע את ההבטחה שניתנה לבורא? או לפחות חלק מהעם? 

הבורא מבטיח שהוא ערב לנו ולקשר המיוחד שנקרא ברית, כל עוד אנחנו מקיימים את התנאים שלו. הבורא אומר, שהוא בחר את העם שלנו מכל העמים. ואנחנו חייבים להפוך להיות כזה, בין אם אנחנו רוצים בזה ובין אם לאו, כי כך החליט הבורא99.9% מאיתנו היו מסרבים להיות העם הנבחר, עם סגולה, מי צריך את זה? סבלנו מספיק מזה לאורך כל ההיסטוריה שלנו. כל אחד יכול לאשר שהברית הזאת לא הביאה לנו שום דבר טוב, לפחות כך זה נראה לנו. אבל הברית נקבעה מלמעלה ואנחנו חייבים לקבל אותה, אין על זה שום ויכוח.

הבורא אומר "והיתם לי סגולה מכל העמים", כלומר אנחנו חייבים להפוך להיות לחוליית מעבר בין הכוח העליון לבין האנושות כולה, כך שנעביר לעולם את ההנהגה העליונה. 

"כי לי כל הארץ", כל הבריאה, כל הרצון לקבל שנברא נמצא בשליטת הכוח העליון. אבל הבורא רוצה להעביר את השליטה לעם ישראל, שנבחר על ידו לתפקיד הזה. הבורא בחר בנו, ואנחנו חייבים לקחת את השליטה על הרצון האגואיסטי שלנו.

"ואתם תהיו לי ממלכת כהנים", כלומר אתם תבצעו את העבודה הזאת. והעבודה היא בהעברת ניצוצות של השפעה על ידי כל העם, כדי שכולם יגיעו להשפעה ובתוכה יגלו את הבורא, "מקטנם ועד גדלם". בזכות העבודה הזאת אנחנו נהפוך ל"גוי קדוש".

"אלה הדברים, אשר תדבר אל בני ישראל", כלומר כל אחד קיבל את הפקודה הזאת לא באופן אישי מהבורא, אלא דרך הנקודה שבלב שנקראת משה, לא ישירות  בידיעה והרגשה ברורה, כך ששמעו את קולו של הבורא, אלא דרך שליח.

משה מעביר את הצו הזה לבני ישראל. לכולם ידוע מהתורה עד כמה לא קל היה למשה לבצע את השליחות הזאת, ולהשיג את הסכמת העם. אבל בסופו של דבר, העם הסכים לעבוד יחד כאיש אחד, והם קראו: "כל אשר דבר ה' נעשה", ואז "וישב משה את דברי העם אל ה'".

זה אומר, שהסכמה הדדית כבר נמצאת בשורש שלנו. היא פועלת ועובדת גם אם אנחנו לא מרגישים זאת, אבל עכשיו אף אחד לא מבקש לקבל ולחתום שוב על הברית הזאת, אלא רק לחדש אותה בהתאם לרמת ההתפתחות שלנו היום. למרות שניתקנו את הקשר הזה מצידנו, זה לא הפחית את הקשר שלנו עם הכוח העליון וזה עם זה. פשוט התרחשה ירידה עמוקה שמאפשרת לנו לגלות את כל הרע בינינו, כדי שנוכל לתקן ולקדש אותו, כלומר לבוא למדרגה של להשפיע על מנת להשפיע, ואפילו למדרגה של לקבל על מנת להשפיע. ואת זה עם ישראל צריך לעשות.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות", 19.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest