דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / תיקון הרצונות של האנושות

תיקון הרצונות של האנושות

"ויקח אלעזר הכהן את מחתות הנחשת אשר הקריבו השרפים וירקעום צפוי למזבח: זכרון לבני ישראל למען אשר לא יקרב איש זר אשר לא מזרע אהרן הוא להקטיר קטרת לפני ה' ולא יהיה כקרח וכעדתו כאשר דבר ה' ביד משה לו" (קרח, י"ז, ד'-ה').

קרח ו-250 שותפיו, הם כוחות בתוך האדם המביעים את התכונות הפנימיות שלנו. כל אדם שמוזכר בתורה, משקף איזו תכונה מיוחדת של הגוף הכללי של האדם.

"וילנו כל עדת בני ישראל ממחרת על משה ועל אהרן לאמר אתם המתם את עם ה': ויהי בהקהל העדה על משה ועל אהרן ויפנו אל אהל מועד והנה כסהו הענן וירא כבוד ה': ויבא משה ואהרן אל פני אהל מועד" (קרח, י"ז, ו'-ח').

כל מה שמתרחש, הכרחי כדי לעורר את גילוי הבורא: גם המרד של קרח והעונש שלו כביכול, ההסתרה של אותו החלק במלכות שלא יכול להיות בדרגה של אהרון, וגם המרד של העם, זה הכול התגלות של כל הרצונות בתוך הגוף המשותף שלנו והתיקון שלהם. עדת בני ישראל, כלומר כל הרצונות הלא מתוקנים, אומרים למשה ולאהרון: "אתם המתם את עם ה'", מפני שכך הם מרגישים את עצמם. כי הם משווים את עצמם לקרח ושותפיו. ואילו משה ואהרון הם עקרונות מוסריים גבוהים מאוד, עליהם הרצונות הפנימיים שלנו, שנקראים עם, פשוט לא מסוגלים להסכים. דווקא בצורה כזאת מתרחש התיקון של הרצונות, ואז מתגלה הבורא.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 27.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest