דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אי אפשר להתפלל עבור עצמי

אי אפשר להתפלל עבור עצמי

אם אני רוצה באמת להתקדם לרוחניות, אז האם אני יכול להתפלל עבור עצמי? – ודאי שלא. איך אני יכול להיות בטוח שאני מבקש כוחות, שינוי מצב רוח, שינוי של המצב האמיתי שלו, שיהיה למען ההשפעה, למען הבורא?

רק על ידי בקשה עבור הקבוצה אני יכול להיות בטוח ויכול לבדוק את עצמי, כמו ששרים בשיר: "למען אחיי ורעיי, אדברה נא שלום בך". כלומר, אני מבקש עבור הקבוצה, עבור החברים ומזה אני מקווה לבוא גם כן לבקשה נכונה לעשות נחת רוח לבורא.

זה הכיוון: מאהבת הבריות לאהבת ה'. כי באהבת הבריות אני יכול לראות ולדעת האם אני מכוון נכון את עצמי או שמתבלבל ומשקר לעצמי. לכן דרך אהבת הבריות אני צריך לכוון את עצמי לאהבת ה'. אי אפשר להגיע לבורא ללא מדרגת המעבר הזאת של אהבת הבריות. לשם כך הייתה השבירה ונוצר העולם השבור שלנו.

אחרת, אנחנו אף פעם לא היינו יכולים בתנאים של הסתר הבורא להגיע להשפעה אליו. אם הוא היה מתגלה, אז הייתי רץ אליו, כמו גנב שרץ לפני כולם וצועק "תתפסו את הגנב!". כי הייתי משתוקק אליו כאל מקור התענוגים, הייתי רוצה להתחבר עימו לתועלתי האישית. אבל מפני שהוא נסתר, אז אין לי לאן לרוץ, אני בכלל לא יודע מיהו הבורא בשבילי.

דווקא בגלל זה נעשתה "שבירת הכלים" ומכל העולם השבור ניתן לי חלק קטן ממנו שנקרא ה"קבוצה" שלי. אם אני מתאמן נכון בקבוצה הזאת, מתאמץ להתחבר עימה כמו עם הבורא, אז תמיד יש לי אפשרות לבדוק את עצמי ולעשות כל מה שצריך. בסופו של דבר, על ידי חכמת הקבלה והתוספת המעשית שלה, החינוך האינטגרלי, אני מגיע ליישום, למטרה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש "מהי מלחמת הרשות בעבודה- ב'", 23.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
למען אחיי אני מבקש
תפילה עבור זה, שכל הרשעים יחזרו בתשובה
תפילה עבור עצמי רק מזיקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest