רק בהתחשב במטרה

כל הלחצים שמורגשים על ידינו, חלק מהדחיפות הקטנות שמקדמות את הבריאה בציר הזמן ושמאלצות אותו להתפתחות הדרגתית, ועד הייסורים הנוראיים הגדולים, כל זה נובע מאהבת ה' אלינו שרוצה לקדם אותנו ופועל רק בהתחשב במטרה. השגחת הבורא עלינו היא השגחה מטרתית, ולא מקבלת בחשבון כל מיני אירועים ומצבים שעוברים עלינו.

אי אפשר לומר, שלבורא, לכוח ההשפעה והאהבה, לא חשוב כיצד אנחנו מרגישים את עצמנו. כי קודם כל, הוא מרגיש את כל זה בעצמו, ובהרבה יותר בהתאם למדרגה שלו. ככל שהמדרגה שלו גבוהה יותר ביחס לשלנו, כך הוא מרגיש חזק יותר את הייסורים, בהשוואה אלינו. חוסר ההתאמה הזאת, חוסר השתוות הצורה בין הבורא והנברא מורגשת במדרגות העליונות כצער גדול מאוד.

ואילו אנחנו מרגישים רק הדים קלושים מהכאב הזה, באותה המידה עד כמה שניתן להרגיש לנו רק על החשבון שלנו. כמו שההשפעה מגדילה את הרגשת התענוג פי "תר"ך" פעמים, כך גם הייסורים מורגשים בעליון פי "תר"ך" פעמים ממה שמורגשים בנו. זהו ממש הבדל אין סופי.

בורא, זו מדרגה יותר עליונה ביחס אלינו, ולכן מורגש בה בצורה כל כך חדה חוסר ההתאמה שלנו, מידת החיסרון שלנו. עד כמה שבמדרגה העליונה כבר מתגלה השלמות העתידה, אז באותה המידה כבר רואים את החיסרון של מצבנו הנוכחי, חוסר האונים שלו, הסבל וחוסר היכולת להצדיק את הבורא שפועל כלפינו בטוב ומטיב, רק באהבה, אבל אנחנו בגלל הקלקולים שבנו לא מבינים את הטוב הזה ולכן לא מתקדמים.

כאן קיימת רק בעיה פסיכולוגית בלבד: לקבוע, שכל מה שמורגש על ידינו עכשיו זה מרפא אותנו ומביא לדבקות. ואז כל הצרות נפתרות, וכל החושך הופך לאור האמונה, וכל המר הופך למתוק. ולא צריכים יותר כלום! כי בעצם, שום דבר לא משתנה חוץ מקביעת המצב שלנו שבו אנחנו כבר נמצאים. כמו שכתוב: "ואכלת ישן נושן".

אנחנו גם עכשיו נמצאים באור אין סוף, בעולם הנצחי, במצב הקבוע. כל ההסתרות הן רק בנו, בתוך הקליטה, ההבנה, ההשגה הפנימית שלנו בלבד. אנחנו רק צריכים מבפנים לשנות את היחס שלנו, כדי להעדיף השפעה על פני קבלה, ובמידה הזאת אנחנו נרגיש איך שאנחנו עוברים לעולם נצחי ושלם. אנחנו נראה שהעולם שלנו היה מדומה. ולכן מבחינה מעשית, לשם כך לא נדרש מאיתנו שום דבר חוץ מתיקון שינוי בתפיסת המציאות מצידנו.

שאלה: באיזה אופן אני יכול לקבוע, שכל מה שקורה איתי מוביל אותי לדבקות?

תשובתי: בשביל זה אני צריך לקבל את דעת הסביבה במקום דעתי. סביבה זה קבוצה, רב, ספרים, שהם צריכים לעשות בי כזה שינוי שעל ידו יתגלה בי מצב חדש שנקרא "בורא".

מתוך ההכנה לשיעור, 22.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך להיכנס לעולם העליון, מבלי לזוז מהמקום
הנטל הבלתי נסבל של האהבה החלוטה
הוא שברא אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest