דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים"

"אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים"

חז"ל אמרו: "שלושה דברים מרחיבים דעתו של אדם: אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים".

"אישה נאה" – זאת מלכות שהופכת להיות כל כך נאה בזכות זה שאני רוצה להתכלל בשכינה הקדושה, באוסף של כל הנשמות, ולהתחבר עם כל אלו שיש להם נטייה להשפעה. שם כבר נמצאות הנשמות של המקובלים הגדולים מכל הדורות והזמנים שכבר תיקנו את עצמם, וכן כל אלה שמשתוקקים לתיקון, כמוני. אלה שהם כמוני נקראים החברים שלי, ואלה שנמצאים תחתיי בסולם הרוחני ומקבלים ממני עזרה נקראים התלמידים שלי. כולנו יחד רוצים להיות שייכים לנשמה הכללית, לשכינה, שנקראת "אישה נאה".

"דירה נאה" ו"כלים נאים" מתייחסים לאדם מסוים שרוצה לתקן את הלב שלו, את כל הרצונות שלו – את האיברים הפרטיים של השכינה. בכל יום הוא מתקשר איתה ובודק מה עוד הוא יכול להוסיף לשם. כי הרי "כל פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול".

בצורה כזאת אנחנו מתקדמים שלב אחר שלב, והעיקר – להישאר רגישים, להבין שבכל יום נותנים לנו הזדמנויות חדשות להתקרב להשפעה אך לא נותנים לנו את "חומר הדלק", את ההתעוררות – בדיוק כדי שנוסיף אותה מעצמנו. אחרת היינו פועלים כמו בובות על חוטים, כלומר באופן אינסטינקטיבי לחלוטין, כמו בהמות.

אך ניתנה לנו ההזדמנות לחופש בחירה: אני מכיר בכך שאין לי התעוררות, אני חייב לקום ולהתחיל את היום ללא שום חשק, להתגבר על הכבדות הפיזית והנפשית, הערפול השכלי והפרעות אחרות. אני יכול לחוות מצבים לא נעימים: מחשבות נגד ההשפעה או הפרעות צדדיות. ועל כל ההפרעות האלו אני צריך להודות, מפני שהם מצבים חדשים שמעליהם אני צריך לסדר עכשיו את היחס שלי לשכינה, למלכות דאצילות שכונסת בתוכה את כל הנשמות.

שם, בתוכה, אני רוצה להרגיש מחובר עם כולם ולראות את האנושות המתוקנת. ושכל יום יהיה בשבילי כמו חדש, כלומר שאני אעביר לשם מחדש כל הבחנה והבחנה, כדי שכל פרוטה תצטרף לחשבון הגדול הכללי. כך אנחנו עולים.

אם האדם עובד בצורה כזאת ושואף בכל מצביו הפרטיים לבוא מ"כלים נאים" (רצונות נאים) ל"דירה נאה", כלומר ללב מתוקן, ולהתחבר עם "אישה נאה", עם מלכות דאצילות, אז הוא מחבר את שלוש היוצרות הללו יחד ומקבל את הדעת דקדושה. כלומר, הוא עולה מעל הרצון לקבל המקולקל שלו – עם הכוונה על מנת להשפיע. הרי השכינה הקדושה היא הכוונות שאנחנו יכולים לתקן מעל הרצונות השבורים שלנו.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 21.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
בעולם האצילות, כלומר, אצלו בבית
שאת הכול תכסה האהבה
דרך כל התפאורות, אל הבמאי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest