דף הבית / אהבה / זוגיות / אישה מחפשת משמעות

אישה מחפשת משמעות

שאלה: מדוע ללימוד חכמת הקבלה מגיעות יותר נשים מגברים?

תשובתי: בעולם של היום, הרצון הנשי גדול יותר מהגברי. הרי העולם הזה כלל אינו מספק את האישה. היא קרובה יותר אל הטבע מהגבר, היא דורשת יותר מהקיום הגשמי, היא רוצה משפחה, ילדים, בעל. ה"קן" הזה נחוץ לה.

מהצד השני, הגבר, ככלל, אינו רוצה לקחת על עצמו אחריות. בעבר הוא עשה את זה מחוסר ברירה, מפני שהוא לא יכול היה להסתדר בחיים לבדו: מי יכבס ויבשל עבורו? מי ידאג לו? בעבר היה ברור שלחיות אפשר בשניים, גם כדי להוליד ילדים וגם עבור עצמם.

אך היום זה לא כך. היום קיימות בחברה כל כך הרבה מערכות עזר, שפשוט אין לך כל צורך באישה. אתה יכול לפתור בצורה חופשית את בעיות הכביסה והאוכל, מבלי לקבל על עצמך שום התחייבויות.

אולם אצל האישה הרצונות האלה נשארו, אם כי במידה קטנה יותר, אבל בכל זאת. לכן היא סובלת מאוד. בכלל, לנשים יש יותר כוח סיבולת ונחישות. האישה חזקה יותר מהגבר, מפני שהיא קשורה יותר עם הטבע, יציבה יותר. אך יחד עם זאת, הרצון שלה אינו מסופק, היא אינה מקבלת בעולם שלנו את מה שהטבע שלה דורש. אם האישה אינה מוצאת את הגבר שיספק לה את הרצוי, היא נשארת חסרת אונים. הרי היא נאלצת לבצע בעצמה תפקידים גבריים.

ועל אף שבחברה המודרנית זה בר ביצוע, הנשים בכל זאת, במידה זו או אחרת, מרגישות אכזבה, ריקנות וחוסר ביטחון. כל זה דוחף אותן לחפש משמעות בחיים. ככלל, אנחנו רואים שלחכמת הקבלה מגיעות יותר נשים, מאשר גברים.

לגברים בינתיים יש כל מיני פיתויים, כמו כדורגל: הוא יוצא לטיולים, מחליף נשים, ובסופו של דבר מרגיש שיש לו הכול. במקרה הצורך, הוא חוזר לבית הוריו, לאימא. ולכן האישה היא שנשארת בייאוש וריקנות.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 06.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
על הרס המשפחה
ההתפרקות השיטתית של המשפחה
שוויון אמיתי ולא מזויף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest