דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איפוס של המוח לאמת – שקר

איפוס של המוח לאמת – שקר

אמת ושקר מתחלפים במקומות ברגע אחד. אנחנו שומעים איזו דעה וחושבים שזו אמת. אחר כך פתאום שומעים דעה אחרת ונאחזים בה, חושבים שזו אמת, ומה שהיה קודם כבר נראה לנו כשקר. אמת ושקר מתחלפים במהירות רבה, ואפילו הרגשת מתוק – מר משתנה, אבל לא כל כך מהר.

יוצא, שבמציאות אין שום דבר מוחלט. אני אף פעם לא יכול להגיד שדווקא זה מתוק, כי יכול להיות, שלמחרת זה יהיה מר בגלל מצב רוח רע שלי. או שאני פתאום אגלה שסוכר מאוד מזיק לי, פשוט הורג אותי, ולא אוכל אפילו להסתכל עליו. הוא כבר לא ייראה לי כמתוק, אלא כמר, עד כדי כך אני אפחד לאכול משהו מזיק. הפחד הזה ישנה לי את כל הטעמים שלי.

אז איך אנחנו יכולים לקבוע בצורה החלטית מה נחשב למתוק או למר, ומה נחשב לאמת או לשקר? הבירור של אמת ושקר הוא במוח, והבירור של מר ומתוק הוא בלב, ברצון. לכן צריכים לתת תשומת לב בעבודה שבלב, שתהיה בבחינת השפעה ולא בבחינת קבלה.

זה כבר איזה סטנדרט, איזה קנה מידה, שכלפיו אני יכול למדוד את עצמי. עכשיו בשבילנו "אמת" מסמלת, להרוויח כמה שיותר לעצמנו. ואיפה שאנחנו מפסידים, זה נקרא בשבילנו "שקר". כך בדרך כלל האדם מסתכל על החיים, במבט "משוחד". האגו, השוחד מכסה להם את העיניים ולא נותן לראות איפה האמת ואיפה השקר. מה שמביא לו תועלת, הוא מכנה "אמת", ומה שלא מביא תועלת נקרא "שקר".

אנחנו צריכים לקחת כזה קנה מידה אובייקטיבי שנמצא מחוצה לנו, כלומר את מידת ההשפעה, שכלפיה אני יכול למדוד את האמת והשקר שלי, ולאפס בצורה נכונה את המוח שלי. הזדמנות כזאת נותנת לנו הסביבה. לכן הייתה "שבירת הכלים" שהשאירה כל אחד מרוחק מכל השאר ונעול בתוך האגו שלי. אבל אם אני מתחבר בהתאם לכללים הקבליים עם החברה, אז בשבילי זו תהיה האמת.

ככל שאני יכול יותר לוותר על עצמי ולהתחבר עם החברים, אז בהם אני אראה את הסטנדרט הזה, את האמת. ואת עצמי כלפי האמת הזאת אני אראה בשקר. זו בעצם המטרה העיקרית של העבודה שלנו בקבוצה: לכייל, "לאפס" את עצמנו כלפי האמת, כך שהאמת וההשפעה יהפכו עבורנו למושג אחד. והשפעה, זה החיבור שלי בקבוצה: ככל שאני מוסר את עצמי יותר לקבוצה, כך אני מתקרב ומתקדם יותר לאמת, כלומר להשפעה.

זה המצב הראשון שאני חייב לסדר עם עצמי. ואז אנחנו נהיה בטוחים שנמצאים באיפוס הנכון, בכיוון הנכון מבחינת המוח.

מתוך שיעור על מאמרים מספר "שמעתי", 30.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איפוס של הלב למתוק – מר
גשר שמחבר בין האמת והשקר
טעם האמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest