דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / אין סוף – זה היחס של הבורא לנבראים

אין סוף – זה היחס של הבורא לנבראים

"אין סוף ברוך הוא. שענינו הוא מחשבת הבריאה, בסוד רצונו להטיב לנבראיו בבחינת אין סוף, המכונה אין סוף ברוך הוא." (בעל הסולם, ספר "שמעתי", מאמר ג' " ענין ההשגה הרוחנית").

אין סוף נקבע כיחס של הבורא לנבראים, הבורא הוא אין סופי ברצון שלו ליהנות לנבראים, לתת להם תענוג נצחי, מושלם מוחלט. הנברא יכול להבין זאת רק במידה שבה יש לו רצון ליהנות באיכות ובכמות. הוא מקבל מהבורא וקובע את היחס שלו אליו ואת היחס ממנו אליו.

כך "ממעשיך הכרנוך", כלומר אנחנו לא יכולים לומר שום דבר על הבורא, אלא רק על הפעולות שלו בתוכנו. מתוך הפעולות הללו אנחנו מרכיבים את ההתרשמות שלנו עליו. אנשים, שנמצאים בעולם הרוחני, מרגישים את הבורא כטוב ומטיב. לכן הם מכנים אותו כמקור של כל הטוב. ואילו אנחנו, שעדיין לא נמצאים בהשגה נכונה, לא יודעים כיצד להגדיר אותו. כל אחד מגדיר אותו באופן שונה בכל רגע.

שאלה: אתה מכנה את הבורא כטוב. האם זה כבר מהווה שם של הבורא עבור אלה שמשיגים אותו?

תשובתי: עבור אלה שמשיגים, כן. "טוב ומטיב", זה השם האמיתי של הבורא, זו התרשמות מהבורא, כך מגלים אותו מתוך ההשתוקקות אליו.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.12.2019

 

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/kAzfw

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest