דף הבית / אקטואליה / האג נגד ישראל – בית הדין צריך להיות בתוכנו

האג נגד ישראל – בית הדין צריך להיות בתוכנו

הסיבה לעוינות ביחס לעָם ישראל אינה נעוצה בכיבוש ואין לה שום דבר משותף עם הצורך שלנו בהגנה עצמית, אלא בזה שאנחנו לא מסוגלים לבצע את מה שהעולם צריך מאיתנו: להתחבר ולהגיש לעולם את המערכת לחיבור הסופי.

עָם ישראל נברא כדי לשמש מקור לקשרים העתידיים של האנושות, של כל אומה בעולם. לכן ישראל נברא. זה הגורל שלנו. העולם מצפה מאיתנו לזה בתת מודע. אבל האגו שבנו גדל, ובכך מרחיב את התהום בינינו עד לדרגה של שנאה שאותה צריך לכסות באהבה.

אנחנו אלה שלא יכולים לעלות למעלה מהשנאה בינינו. אומות העולם משקפים לנו כמו בראי את המצב של היחסים שלנו. אנחנו נושאים באחריות לא רק כלפי העולם הזה, אלא גם כלפי כל העולמות, לטוב או לרע.

אם חיה טורפת מתנפלת על חיה אחרת, זו האחריות שלנו. אם חרק אחד הורג חרק אחר, זה נובע מהרשלנות שלנו לעורר את הכוח החיובי בינינו, שיאזן  את הכוח השלילי של האגו. רק איזון בין שנאה לאהבה יכול להביא יציבות לעולם.

רש"י כותב, אם אומות העולם יאמרו לישראל: "אתם גזלנים שתפסתם את האדמות של שבעת העמים" אז הם יענו להם שכל הארץ שייכת לבורא עולם, הוא ברא אותה ונתן להם, למי שחשב לנכון. ברצונו מסר אותה וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו.

העולם לא דואג לְמה שמתרחש בתוך עם ישראל. הם שונאים אותנו ורוצים לשים קץ לישראל. מצד שני, אנחנו חלשים ואין לנו יסוד והבנה אידיאולוגיים, על בסיס אלו תנאים אנחנו קיימים כאן, בארץ ישראל ומה התפקיד שלנו ביחס לעולם.

אם נתקרב זה לזה ונתאחד בינינו, אז נשנה את היחסים שמשפיעים על האיזון של כל המערכת. אז נהיה ראויים לכבוד ולהודיה מהעולם, כמו שכתוב: "וּלְקָחוּם עַמִּים, וֶהֱבִיאוּם אֶל-מְקוֹמָם, וְהִתְנַחֲלוּם בֵּית-יִשְׂרָאֵל עַל אַדְמַת יְהוָה, לַעֲבָדִים וְלִשְׁפָחוֹת; וְהָיוּ שֹׁבִים לְשֹׁבֵיהֶם, וְרָדוּ בְּנֹגְשֵׂיהֶם."  (ישעיהו, פרק י"ד, פסוק ב').

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest