דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין ממה לפחד בחכמת הקבלה

אין ממה לפחד בחכמת הקבלה

מתוך מאמר של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות":

"הנה אין כאן פחד ולא כלום, כי ענין הנטיה מדרך ה' ח"ו שקרתה פעם, היתה מב' סיבות : או שעברו על דברי חז"ל בדברים אסורים לגלות, או משום שתפסו דברי הקבלה במשמעותם החיצונית, דהיינו בהוראות גשמיות, ועברו על לא תעשה לך פסל וכל תמונה. וע"כ באמת היתה חומה בצורה מסביב החכמה הזו עד היום והתחילו בלימוד ולא יכלו להמשיך בו מחסרון הבנה, ומחמת הכינויים הגשמיים."

קודם כל, זה שייך לזמן עבר, כאשר האנשים עדיין לא היו מספיק מפותחים. לכן הם, מה שנקרא, "אכלו בוסר", שזה דבר מאוד מסוכן. אסור לתת לאדם שעדיין לא התפתח מידע שלא מתאים לדרגה שלו.

אנחנו רואים שבימינו חכמת הקבלה התגלתה, כביכול, בצורה רחבה והרבה אנשים נמשכים אליה, כל אחד לפי רוחו. ישנם כאלה שמנסים להשתמש בה לריפוי מחלות, יש שעושים ממנה דת, אחרים עושים ממנה מיסטיקה וניו אייג'. כל אחד בונה מזה את התורה שלו, אם הוא רק לא נכלל בקבוצה קבלית, תחת השפעתו של מורה אמיתי שיודע על מה הוא מדבר, הולך לפי השיטה ונשען רק על המקורות, ושקיבל את כל זה מהמורה שלו.

לצערי, יש הרבה קבוצות שלומדות את חכמת הקבלה בצורה לא נכונה, או שלומדים בעל פה את "תלמוד עשר הספירות", כאילו שלומדים בישיבה "תלמוד בבלי", או שמנסים להפיק ממנה איזה שהם כוחות מיסטיים. זוהי נטייה טבעית של האדם שרוצה לקבל תוצאה מיידית – לקחת את חכמת הקבלה ולפרש אותה במונחים שהוא רגיל אליהם, כמו כל מדע אחר.

האדם לא מבין, שכאן צריך להמתין עד שחכמת הקבלה תתחיל לשנות אותו עצמו. ורק לאחר שיתרחשו בו השינויים, הוא יוכל להיכנס למסלול לימודי. שום צורה אחרת אינה אפשרית כאן, חוץ מעבודה בקבוצה וגילוי הכוח העליון, "אין עוד מלבדו", ושהוא "טוב ומטיב".

לכן, היו, ישנם, ועוד ייעשו הרבה מאוד טעויות שקשורות ללימוד חכמת הקבלה. אבל גם הם כלולים בתוכנית הבריאה. אם האדם לא מתקן את עצמו, אבל בכל זאת נמשך לתיקון, רק שלא משתמש בה נכון, אז כל הכוחות האלה שנועדו לעזור לו בתיקון, הוא מפנה אותם לכיוון ההפוך. וחוץ מזה, הוא מושך אחריו את האחרים לתוך הלימוד הריקני הזה. כבר אחר כך, לאחר שעובר זמן רב, הם סוף סוף יוצאים מתוך האשליה הזאת ונכנעים לחכמה הזאת, בזה שכבר לא מנסה לעשות ממנה עסק עצמי, אלא בנאמנות ובקפדנות מבצע את מה שקרא בספרים ומה ששמע מהמורה.

בחכמה הזאת אי אפשר להישאר "חופשי", כי חופש מסמל עבורנו עכשיו, לפעול לפי האגו שלנו. ואילו חכמת הקבלה זו חכמת הנסתר, היא נסתרת מהאדם, וכל מדרגה חדשה מתגלה פתאום ונושאת כאלה שינויים פנימיים באדם שאותם הוא אפילו לא היה יכול לתאר לעצמו מראש. לכן כאן צריך ללכת בעיניים עצומות, לבצע את כל התנאים שעליהם מדבר המורה ושכותבים הספרים.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 28.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
זמן ההבשלה
האם אתה יודע בשביל מה הקבלה באה לעולם?
הפרי כבר בשל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest