דף הבית / כלכלה / כסף / אין כסף לצעצועים

אין כסף לצעצועים

thumbs_ozadachili_100_wp.gif

שאלה: אתה טס לספרד לכנס, ובנוסף מחכים לך שָם ראיונות בכלי התקשורת המובילים. איך תסביר להם את מה שכותב בעל הסולם במאמר "השלום": "הרי אין להם עצה אחרת, זולת לבא בקבלת עולו ית', בדעת את ה'"?

תשובתי: אני מקווה, שהם ישמעו יותר מכם, איפה שזה לא יהיה. הרי ספרד נתקלה בבעיות רציניות ביותר. זה נכון שמתוכננים לי הרבה ראיונות, כולל בפריים טיים בערוץ המוביל, המשדר למיליוני בני אדם. אנחנו ידועים בעולם, עיתונאים רבים מוכנים לשמוע לנו, הם מסכימים ומיד מגיבים למילים שלנו.

בתנאים שנוצרו צריך להסביר, ממה נובע המצב הנוכחי. אין יותר כסף. כאן לא תעזור שום הלוואה, מפני שאי אפשר לחלק אותה בצורה יעילה. לחלק את האמצעים האלה לאנשים ולהישאר עם חובות? מה לעשות אם אין עבודה, אם אף אחד לא זקוק, למה שיכולת לייצר? אפילו שהאיחוד האירופאי ייתן לך כסף לנקיטת צעדים כלשהם? אך איזה צעדים? מה לעשות? לפתוח עוד חנות? לבנות עוד מפעל? מה אני יכול לייצר? מה עוד חסר לעולם?

מה שאני לא אמציא יביא רק נזק. כי התוצרת שלי אינה יכולה להתחרות בעליות עם התוצרת הסינית. אז איך בתנאים כאלה לספק עבודה לאנשים? יותר מועיל להיפך, לסגור את העסק. אך לא ברור מה לעשות עם המובטלים, עם הצעירים, עם הסטודנטים. אף אחד אינו יודע זאת.

אין לך פשוט מה לייצר. אפילו המזון, שאותו מייצר העולם, מספיק לשמונה מיליארד בני אדם, אנחנו פשוט לא יודעים כיצד לחלק אותו בצורה נכונה. כמה אפשר להחליף פלאפונים? הצרכנים כבר שׂבעים. רק תאר לעצמך, מה יקרה כשיפסיקו לקנות את הסחורה הסינית, וזאת רק מפני שנגמר הכסף. היא זולה, אבל הארנק ריק, והאדם זקוק לאוכל, לבגדים, ואין לו כל צורך ב"צעצועים".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 31.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התאספות לאימונים
אלף–בית של העולם החדש
בואו נלך בדרך הטובה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest