דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין כאן מקום לפירושים שונים

אין כאן מקום לפירושים שונים

בעל הסולם, מאמר "מהותה של חכמת הקבלה": "אשר כאן מוכרח החכם להשתמש בדיוק חמור עם גדרים מוחלטים לעיני המעיינים. ואם יכשל החכם אף במלה אחת בלתי מוצלחת הרי יגרום על ידה בלבול הדעת למעיינים ולא יבינו כלל מה שאומר שם… אמנם כאן צריך שתדע מקודם את החוק של שורש וענף ביחס העולמות מזה אל זה."

מכאן אנחנו יכולים להבין את האמיתות המוחלטת במאה אחוז של חכמת הקבלה.

בכימיה לדוגמה משתמשים בנוסחאות ארוכות מאוד המסמנות את הרכב החומרים. השם מתאר את החומר, את המרכיבים שלו ואת הקשר ההדדי ביניהם.

אולם הנוסחאות עצמן והשמות – זהו רק ביטוי חיצוני. כדי להבין אותן, צריך קודם כל ללמוד את השפה שבהן הן כתובות.

הרי אם מדען אחר כלשהו, שאינו מכיר את הכינויים המקובלים בכימיה המודרנית יתחיל ללמוד את אותן התופעות, הוא יתאר אותן בשפה שלו ויכנה אותן בצורה אחרת לחלוטין.

כך, בשפתינו הרגילה אין אמיתות. נכון שגם היא ניתנה מלמעלה, כמו שכל דבר בעולם שלנו, אולם זהו כבר היבט בפני עצמו.

מצד שני, כשהמקובלים חוקרים איזו סיבה, איזו תופעה ואיזו תוצאה, הם מגיעים לשורשה. האור העליון בפעולתו על הרצון עשה ממנו נקודה שחורה והמשיך את הנקודה הזו בשני כיוונים: לחסדים ולחכמה.

במילים אחרות, למעלה ולמטה, ימינה ושמאלה, מלפנים ומאחור.

מכאן אתה רואה תופעות אלו או אחרות, תוצאות ואפילו מילים, אותיות ושילובים ביניהן.

אתה מתחיל מנקודת הנברא בלבד ואז הכול נקבע בשבילך על ידי הקשר בין האורות והכלים – הצורה והשילוב בין האותיות, השילוב בין המילים ואפילו אופן קריאתן.

זאת הסיבה שבגללה הקבלה היא חכמה אידיאלית, חסרת טעויות, לא תלויה בגורמים סובייקטיביים הקשורים באדם זה או אחר.

אין כאן תרופות זהות עם שמות שונים שייצרו אותם במפעלים שונים.

אתה משיג את האמת, את התופעות הפנימיות האמיתיות וכן את דרכי הבעתן שהן בלתי משתנות ואינן תלויות בדבר.

במילים אחרות, אתה משיג את המוחלט – במידת תיקון הרצונות שלך. רק זה מגביל אותך.

ובמידה שבה אתה מזדהה עם הבורא, מגיע להשתוות הצורה עימו, בהתאם לחוק היחיד הפועל בטבע, במידה הזו אתה פותח לך את העולם, מגלה יותר ויותר דברים חדשים ויכול לתאר אותם בעל פה ובכתב בביטויים אמיתיים.

בכללות זה נקרא "שפת הענפים". לשפה זו יש את הייחודיות משלה.

יש בה כינויים שאנחנו מרכיבים מהאלמנטים הרוחניים, אבל בעיקר השמות נלקחים מהעולם הזה.

מדוע? כיוון שבדרך הרוחנית אני מגלה שהעולמות פועלים זה על זה בשרשרת מלמעלה למטה והפעולה הזו מגיעה עד ה"תחתית", עד המדרגה התחתונה ביותר.

בהתאם לכך מהמדרגה הזו אני שואב את השמות האמיתיים, כשאני מאתר את הקשר שלהם עם ה"שורש" ומכנה אותו בהתאם ל"ענף".

כמובן שאת זה יכול לעשות רק אדם שלמד את הקשר בין ה"שורש" ל"ענף".

מתוך שיעור של המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 19.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שמות עם תוכן פנימי
מענף לשורש
"שפת הענפים" שמחברת בין העולמות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Tm1qZ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest