דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לבקש כדי שיתגשם

איך לבקש כדי שיתגשם

שאלה: מה זאת תפילה?

תשובה: תפילה נקראת עבודה שבלב. אולם מדוע זאת עבודה? האם אני לא יודע מה אני רוצה? לא. אני לא יודע מה אני רוצה, ואני גם לא יודע מה לרצות, בזה כל העבודה שלנו, לייצב את עצמנו נכון.

אבל אם זה החיסרון, אז מה אני יכול לעשות? תינוק בוכה מבלי לדעת את הסיבות, פשוט רע לו. ואילו אדם שעבר דרך גילוי של כל מיני "רשימות", הרגיש טעמים של קבלה והשפעה, כבר יודע ממה רע לו וממה טוב לו. לכן הוא יכול להצביע על חיסרון ספציפי. זה לא חיסרון בעלמא, ללא צורה, אלא חיסרון שיש בו כבר כל מיני ציורים, אבחנות.

אז מה נדרש מאיתנו? לא לצעוק סתם כמו תינוק, אלא לברר בדיוק מה אתה רוצה. נניח, שאני רוצה לאהוב חבר שאני לא אוהב אותו. אז אני צריך להרגיש חיסרון לזה. נאמר: "עשה רצונך כרצונו". אבל איך אני יכול לעשות זאת, אם אין לי לכך שום רצון?

תעשה פעולות, ומתוכן אתה תראה עד כמה אינך רוצה זאת. אבל בזה שעשית פעולות, אתה השקעת כוחות, והכוחות האלה מביאים לך צער, שאתה לא רוצה את הדברים שבעצם אתה צריך לרצות.

למשל, אני רוצה לקנות בית, אך לשם כך אני צריך לתת יגיעה, ללכת לעבודה, לעבוד ולטרוח. אין לי לזה לא כוח ולא רצון, אלא יש רק רצון לקנות בית. זה לא נכון. אדם צריך לעבד את הרצון שלו בצורה כזאת, שהרצון יהיה קשור למטרה.

לכן, אז מה זה תפילה? תפילה, זו לא הבקשה בפני עצמה שאותה אני עכשיו מבקש. תפילה, זו סדרת הפעולות שלי, שבהן אני מייצב את הבקשה שאיתה אני אחר כך חי. וכל פעם אני מעבד ומתקן יותר ויותר את החיסרון שלי, כדי שהתפילה שלי תהיה יותר ויותר מעובדת נכון, יותר מדויקת וחדה.

תפילה, זה נקרא "מלכות", חיסרון, ואני כל הזמן צריך לדאוג לזה. אין לי יותר על מה לדאוג, אלא על החיסרון הנכון. לכן כתוב: "הלוואי שיתפלל כל היום". זו לא אותה תפילה, כאשר אדם נופל אפיים ארצה או קורא מילים מסידור. לא. תפילה, זה כאשר אני מברר בפנים, בתוכי, כמו שנאמר על המלכות: "אני תפילה". זה אומר, שאדם אומר: "זו תפילה שלי, זה חיסרון שלי!", ולא שזה כתוב באיזה מקום, ולא ששמעתי או שלימדו אותי.

לכן, לנקות את עצמי מכל מיני השפעות חיצוניות ולברר בתוכי את החיסרון האמיתי שלי, את ה"אני" שלי, זה נקרא "אני תפילה". וזוהי ה"מלכות". על תפילה כזאת אדם מקבל תשובה מלמעלה, מפני שזהו חיסרון מבורר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 19.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
טופס בקשה לבורא
מעומק הלב…
כיצד לעורר את השחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest