דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / אין חשבון באהבה

אין חשבון באהבה

בכל עם מסתתר כוח פנימי שמאחד אותו. אבל בני ישראל, כמו שמסביר בעל הסולם, אינם דומים לשאר העמים שיש להם את הקשר ההדדי הטבעי. אם ביניהם לא קיימת אהבה, אז הם מתפזרים בקלות. רק השנאה של העמים האחרים מחזיקה אותם יחד ושומרת מהתבוללות מלאה.

בעל הסולם נותן דוגמה של שק של אגוזים: הם עד כדי כך לא רוצים חיבור ואיחוד, שהם אפילו מרעישים על ידי כך שנתקלים זה בזה. אבל ה"שק", כלומר האנטישמיות, לא נותן להם להתפזר.

אך זו לא אהבה ולא איחוד. כמה זמן הם יחזיקו מעמד בצורה כזו?

ולכן עכשיו הגיע הזמן שהם יתאחדו ביניהם לא בגלל ה"שק" שמקיף אותם, אלא על בסיס של אהבה וחיבור הדדיים. ואז, לא יהיה צורך בלחץ חיצוני והלחץ ייפסק: פתאום בני דודינו הערבים ישנו את יחסם, ובאמת יהיו כאחים. כל העניין הוא לא במישהו אחר, מפני שעל העם היהודי פועלת ההשגחה העליונה.

אם הוא יתלכד, אז לא יהיה יותר צורך ב"שק", ובאופן כזה ייעלמו כל הכוחות השליליים בעולם רק בדרך של איחוד. על ידי מימוש השיטה הזאת האנשים ירגישו משהו שטבוע בנשמתם ושנשכח מזמן. הגרעין כבר נטוע, ולכן בעל הסולם כותב שעל העם היהודי לעורר מחדש את האהבה בתוכו.

יחד עם זה, ודאי שצריכים להיות פתוחים לכולם. מפני שלא ידוע לאן נעלמו עשרת השבטים שנעלמו מזמן בית המקדש הראשון. מי יודע היכן נמצאים צאצאיהם, ומה מספרם?

ובכלל, אם כל העולם צריך להגיע לאותו האיחוד, אז ודאי שהעם היהודי מוכן לקבל את כל מי שרוצה בזה. אין חשבון באהבה – מי שרוצה, מצטרף.

מתוך שיחה 05.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא סתם כמו אגוזים בשק
עם ישראל: להחיות את הקשר ההדדי
לתת דין וחשבון לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest