דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין חדש תחת השמש…

אין חדש תחת השמש…

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

שאלה: אם הכול מוכן מראש, אז היכן כאן השתתפות של הנברא בכל התהליך הזה? נדמה שהוא מקבל הכול מלמעלה, והכול ידוע מראש.

תשובתי: כמובן! אם אני נותן לבן שלי להרכיב משחק "לגו", או שאני מביא לו מזון של תינוקות שעבדו עליהם מעבדות ומפעלים שלמים, האם כל זה לא מוכן מראש? – הכול מוכן מראש אך הילד גדל ובו בזמן הופך לעצמאי. הוא משתדל לגדול ובזכות זה הוא מתבגר, מפתח את האישיות העצמית שלו על בסיס כל מה שהוכן עבורו מראש. זוהי ההתפתחות!

לכן, איננו יכולים לעשות כאן משהו חדש, כמו שנאמר: "ואכלתי ישן נושן". הכול מתרחש בהתאם לרשימות שכבר הונחו בנו. אך אנחנו מושכים אורות כדי שהם יגלו בנו את הרשימות האלה, אנחנו מושכים אור מקיף, כדי להבין מה עלינו לעשות, לערוך בירורים. אנחנו משתתפים כשותפים בפעולות הבורא. לכן העבודה שלנו נקראת עבודת הבורא. אך ממנה אנחנו לומדים להיות דומים לו, ובעבודתנו מתקדמים מדרגת "עיבור" לדרגת "יניקה" ו"מוחין".

אחר כך, בשלב של ה"תשובה מאהבה" אנחנו כבר מבצעים פעולות כמו הבורא. אך מה הכוונה "כמו הבורא"? – הכוחות שלו, ואילו אנחנו רק מגלים מה צריך לעשות וכיצד. כשאנחנו משׂיגים את גמר התיקון השלם, משמע שגילינו את כל פעולות הבורא עלינו, ואנחנו שותפים פעילים, בזה שרוצים שהם יתבצעו. לא יותר מכך.

אנחנו מתקנים את עצמנו. בכל פעולה שנעשית אני מתקן את עצמי, כלומר אני מסכים, רוצה, מתמזג עם אותה הפעולה בכל הלב. כך אנחנו משיגים את גמר התיקון השלם. ולאחר גמר התיקון, כשאני הופך להיות דומה לבורא בהכול, ישנה אפשרות שקיימות פעולות אחרות, אשר אותן אני מבצע מבלי להיות תלוי בכוח העליון, ביתר עצמאות. אך אין לנו שום הבנה בזה, אין חכמת הקבלה מספרת על השלבים הבאים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
אני – גדול ואין סופי
להביא את הרצון לעליון!
"לגו" בשביל הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest