דף הבית / אהבה / אין דבר פשוט יותר מאהבה

אין דבר פשוט יותר מאהבה

laitman_2010-12-26_0785_us-70.jpg

בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", חלק א', "לוח תשובות לפירוש המילות".

שאלה מה) מהו פשוט?

"פשוט: שאין בו הבחן מדרגות וצדדים".

כל ההגדרות ניתנות ביחס לאדם המשיג. לפעמים משהו נראה כפשוט והומוגני מאוד, ללא כל הבדל פנימי. ולאחר מכן תתעמק פנימה ולפתע תגלה שם מרכיבים ותכונות רבות. אך זוהי תוצאה של התפיסה, הטעם (הכלי) שלי שהתפתח. בהתחלה התפיסה שלי הייתה פשוטה מאוד. כל אדם שטועם יין מכיר את הטעם, אך אם ידבר עם המומחים, הם יספרו שקיימים מיליוני סוגי יין, בדרגות וטעמים שונים – אומנות שלמה, כמו בכל מקצוע.

כלומר, "פשוט"יכול להיות משהו שאיני מבדיל בו תכונות רבות מתוך חוסר התפתחות התפיסה, הרצון שלי ולכן אני רואה אותו כפשוט.

"פשוט" גם קיים במושג הנקרא פרד"ס: פשט–רמז- דרש-סוד.  ובשרשרת הזו, "פשט" זהו המצב הנעלה ביותר! לפניו באים סוד, דרש ורמז, ורק לאחר מכן "פשט". בסדר כזה אנחנו עולים במדרגות העולמות: החל מעולם העשייה, שם הכל נותר כסוד עבורנו. אנחנו גם כעת חיים בעולם הסודות, הרי אין אנו יודעים עליו דבר! לאחר מכן עולם היצירה-"רמז", בריאה-"דרש", ו"פשט" זה כבר עולם האצילות.

בעולם האצילות מושגת הפשטות ביחס להשגת האור. אם כאן נדמה לנו שזהו סוד מוחלט, לאחר מכן אנחנו מתחילים להכיר בו תכונות שונות, צדדים ויחסים שונים ביניהם. אנחנו לא מבינים את יחס הבורא אלינו, וכיצד עלינו להגיב ולכן מגלים תנאים רבים. בסופו של דבר אנחנו מגיעים ליחס אחד ויחיד, המכונה "טוב ומטיב" – אהבה אבסולוטית! ולכן היא נקראת פשוטה (פשט).

אולם האהבה ה"פשוטה" הזו, בדרך ההיכרות שלנו איתה כוללת בתוכה מספר אינסופי של רגשות ומצבים המושגים על ידינו. היא נובעת דווקא כתוצאה מהאיחוד שלהם: "613" רצונות, "613" מילויים ויחסים רבים ביניהם. דבר מזה לא נעלם! אך בכל יחס כזה, יחד עם כל ההבדלים, אנחנו בונים כוונה אחת המכוונת לבורא. ולכן כל זה הופך להיות מאוד פשוט…

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 06.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לשם מה ללמוד מונחים קבליים
כשהנסתר הופך לנגלה
הכול מתחיל מהסוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest