דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין דבר גרוע יותר, מאשר להצטער על העבר

אין דבר גרוע יותר, מאשר להצטער על העבר

בושה ואהבה, הם הכוחות המניעים העיקריים של ההתפתחות שלנו, הם מנוגדים זה לזה ושווים בעוצמתם, כמו מינוס ופלוס של אין סוף.

אבל אם אתה מתבייש ו"אוכל את עצמך" על העבר, זה עיסוק נוראי וטמא, זאת "קליפה". כי זה מסמל שאתה לא מסכים עם כך, שאין עוד מלבדו.

אין עוד מלבדו, לא רק במובן שבו הייתה תלויה התוצאה שהתקבלה. אלא שמלכתחילה הוא תכנן את כל מה שתעשה, שתעבור את המצבים האלו ועכשיו תצטער עליהם. ועכשיו אתה מצטער על מה שהיה, במקום להצטער על מה שאתה חושב עכשיו, שכאילו עשית את כל זה בעצמך ולא שהבורא עשה, כלומר אתה לא נמצא בדבקות.

אם אתה רוצה לתקן משהו מהעבר, אז אתה כבר לא נמצא בדבקות עם הבורא, לא מודה בזה שרק הבורא שולט בעולם. אתה רק צריך להודות על הרע כמו על הטוב. ואם אתה תצליח בזה אפילו לרגע אחד, אז ברגע הבא אתה תצטער עוד יותר על העבר.

אנחנו צריכים לסיים לברר את האבחנה הזאת, ועד שלא נסיים את הבירור הזה לא נעבור לדרגה הבאה. אדם כל הזמן אוכל את עצמו, וכל זה נובע מתוך חוסר ההכרה וההבנה שגם התכנון וגם המעשה וגם התוצאות מהמעשה, כל זה בא ממקור אחד, ואתה צריך להסכים עם עבודת ה'. והדבר היחיד שאתה עושה, זה שאתה מרגיש התרשמות מהמעשים שהוא מבצע עליך, כדי שבכל הרגשות הללו אתה תהיה דבוק אליו מעל להרגשות והתפעלויות ברצון האגואיסטי שלך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "סוד העיבור – לידה", 11.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
טעויות מימי הנעורים?
כמו גרזן בידיו של חוטב העצים
הסיבה היחידה לחרטה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest