דף הבית / משבר עולמי / אין דבר בלתי אפשרי

אין דבר בלתי אפשרי

מיכאל לייטמן

שאלה: לכאורה נראה כי כל עוד כל האנושות לא תגיע לשוויון, לא נוכל לייסד כלכלה חדשה, פוליטיקה חדשה ותרבות חדשה. האומנם?

תשובתי: בימינו אפילו פוליטיקאים מדברים על שוויון. הם אומרים שבעולם המודרני זה חיוני, אבל הם אינם יודעים כיצד לבצע זאת, ואין להם כלים לכך.

אנשים רבים בעולם יסכימו עם המסקנות של חוכמת הקבלה. הרי אנחנו מדברים על דברים מציאותיים. אם אנחנו מחוברים הדדית, עלינו להיות מחוברים בטוב, בשיתוף, באהבה. וזה כבר נחשב לבלתי ניתן להשגה.

כל העניין הוא, שהפוליטיקאים אינם רואים, כיצד ניתן להשיג זאת, הם לא רואים את האמצעי לתיקון האדם. הלוואי והיינו יכולים להראות לאנשים בבירור, שקיים כוח, המסוגל לשנות את הטבע הרע שלנו, שמהווה את כל הרוע הקיים בעולם!

כאשר שואלים אותי, "כיצד אתה מציע לשנות את האדם? ", ואני עונה "על ידי חינוך", מיד חושבים שאני אוטופי, ומעריכים שלצורך זה דרושות עשרות שנים. למעשה אין צורך בעשרות שנים. כי ברגע שאתה מתחיל לחשוב בצורה יותר נכונה, הטבע יתחיל מיד להתייחס אליך באופן שונה.

זה דומה לילד, שכל הזמן היה ילד רע, ופתאום אומר "אני מוכן להשתנות". ומרגע זה ואילך, גם היחס אליו כבר יהיה אחר. כך זה גם עם הטבע, ברגע שרק נסכים להשתנות, הטבע מיד יגיב חזרה. ובמילים אחרות: הטבע הוא מוחלט, ואם אנחנו נתחיל להשתנות בלרצות להידמות למוחלט, מיד נקבל תגובה שונה. בדומה לחולה, שמרגיש שהתחיל להבריא.

ידיעות קודמות בנושא:
האדם מזמין סערה
ושוב על סיבות הייסורים שלנו
ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest