אילו תפילות נענות?

למרות שאנו כל הזמן מנסים להיטיב את מצבנו, החיים היום לא משהו. הם קצת חסרי טעם ומשמעות.

אנחנו צריכים לחיות תחת לחצים, אחרת לא היינו בכלל מתפתחים לאורך ההיסטוריה. כיום הגענו למצב של משבר כולל בתפיסת החיים. יש הכול, אך אף אחד לא מרוצה. המצב הזה מביא אנשים לשאלות על משמעות החיים. וגם לסחף של פונדמנטליזם כמו דאע"ש וכיוצא בזה.

בטבע הסובב הכול פועל על פי חוקים מוחלטים, ועלינו לחיות גם כך. עלינו להכיר את המצב הסופי שאליו הטבע מוליך אותנו, ואז נדע אם יש מקום לתפילה.

חכמי הקבלה גילו שבתוך החוקיות המוחלטת שבטבע, יש מרכיב של בחירה חופשית. אפשרות הבחירה לא משנה את המטרה הסופית, אלא את הדרך שבה נתקדם אליה. יש דרך של סבל ולחצים, ויש דרך של הכרה עצמית. המעבר ביניהן הוא בעזרת "התפילה".

למעשה כל בני האדם מתפללים. מה שהלב רוצה, זוהי תפילתו של האדם. אך רק תפילת רבים נענית. תפילת רבים היא תפילה עבור הרבים, שיהיה לכולם טוב. כאשר מתפללים יחד לרפואת מישהו, החיבור בינינו משפיע על המערכת העליונה. בנוסף לכך, החולה מקבל מזה חיזוק ועידוד, רוחו מתחזקת וזה נותן לגופו ורוחו כוח להבריא.

לסיכום, הכוח העליון הוא טוב ומיטיב, וכל הבעיות בחיינו נובעות מהיצר הרע שבנו, מהאגו, מהרצון לקבל לעצמנו. אם נתחבר כדי לתקן את היצר הרע שבנו לכיוון של אהבה לזולת, נירפא מכל הצרות.

תקציר התוכנית "חיים חדשים" מס' 530, 26.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest