דף הבית / קבלה ומדע / טבע / איך צמחים מרגישים?

איך צמחים מרגישים?

שאלה: אומרים שצמחים מרגישים את הסביבה שלהם, שהם יודעים להתאים את עצמם לתנאים של הסביבה ושיש ביניהם גם אינטראקציות חברתיות, הם מעבירים מידע כימי בין אחד לשני. האם לצמחים יש חיי חברה?

תשובתי: כן, זו השפה שלהם. האדם מחייב אותם להיות בחברה כזו או אחרת. אבל כשהם משתרשים באדמה, הם גם בונים לעצמם סביבה, הם משנים את הקרקע ואז היא מוכנה יותר לקלוט צמחים אחרים.

שאלה: יש לי שכנה שמטפלת בגינה של הבניין שלנו, היא יצרה מחורבה גן עדן. כשהיא באה לצמחים, מה הם מרגישים? הם מרגישים אותה ספציפית?

תשובתי: בוודאי, הם מרגישים אותה, הם מגיבים אליה וגם היא מגיבה להם. יש אנשים שמדברים עם הצמחים, הם מרגישים שהצמחים מגיבים, אפשר לראות על ידי מכשירים את התגובה שלהם, ובטוח שהם מרגישים אם האדם טוב או רע.

שאלה: אמרת שהצמחים כיום מתייחסים אלינו לא טוב, למה?

תשובתי: כי אנחנו מתייחסים אליהם בצורה לא טובה, אנחנו לא דואגים להם, אנחנו לא מפתחים את הלב שלנו כך שיהיה מכוון לצמחים.

שאלה: לאילו בני אדם הצמחים מייחלים, מה הם רוצים לראות בנו?

תשובתי: קודם כל שיתייחסו אליהם טוב, ומתוך היחס הטוב שיעשו משהו עבורם. הרי אנחנו ניזונים וחיים בזכות הצמחים, האוזון באוויר, וכן הלאה, ומה אנחנו עושים עבורם?

שאלה: אם נתייחס לצמחים טוב יותר, גם הם יתייחסו אלינו יותר טוב?

תשובתי: בטח, נתחיל לראות כל ירק קטן גדל כמו אבטיח, הכול יפעל לטובתנו. נרגיש שהם מקבלים צורה וטעם כמו שאנו אוהבים. ככל שנאהב אותם, כך הם יעשו בשבילנו, כי צמח זה כבר דרגת צומח, זה לא רצון שאין לו שום אפשרות לשנות את עצמו, הוא כבר משנה את עצמו ומתאים את עצמו לאדם.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה",  30.8.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest