דף הבית / יחסים / איך נביא שלום עלינו

איך נביא שלום עלינו

מה היה קורה אם זוג גרוש, במצב של שנאה וסלידה עמוקה, היה שומע מהרופאים שבנם הקטן יוכל להתגבר על הסרטן הקטלני, רק אם שניהם יחד יהיו צמודים למיטה שלו, יום ולילה, עד להחלמתו?

היחסים בין ימין לשמאל בארץ עלו גם הם על שרטון. כדי שהספינה הישראלית לא תטבע, אנחנו מוכרחים לפתוח את הראש למשהו חדש.

אין ימין בלי שמאל, ולהיפך

יום ולילה, קיץ וחורף, פלוס ומינוס, הכול בטבע מאוזן. רק אנחנו בני האדם לא מאוזנים. כל הזמן מאבקים, התנגשויות, מלחמות. בבית, בכבישים, בעבודה, ברשת, בכנסת, בכל מקום.

אין ספק, המצב הביטחוני הנפיץ גורם לכל אחד להיות בטוח עוד יותר בצדקת דרכו. אבל גם אם נדמיין חיים ללא בעיות ביטחון, הרי גם שם יהיו בינינו חילוקי דעות. אנשים שונים, דעות שונות. כך הטבע דואג לזה שנתפתח כמין אנושי, שנצעד קדימה על שתי רגליים, ימין ושמאל. אם צד אחד מפסיק להתקיים, גם לצד השני אין עתיד. אי אפשר להיפטר מאף אחד, מוכרחים ללמוד להתחבר.

יש שיטה שלמה שמלמדת מה זה חיבור ואיך מגיעים אליו, ננסה להמחיש בכמה משפטים תרגיל אחד מתוכה. ודאי שאין קיצורי דרך, וזה לא יעבוד בשיטת הזבנג וגמרנו. כדי ליצור שינוי מהותי, החברה הישראלית תידרש למהלך לאומי רחב, עם הסברה וחינוך כלל-חברתי לבניית קשר טוב מעל כל השוני. ובכל זאת, בימים סוערים כאלה, טוב לגלות שיש שיטה ויש תקווה.

מעגל חיבור

דמיינו לעצמכם מעגל שיח שבו יושבים יחד אנשים עם דעות מגוונות, מקצה לקצה. כולם מבינים שצריך ללמוד להתחבר, כדי שלא נאכל זה את זה.

בשלב הראשון, כל אחד צריך לנסות להציג את דעתו של האחר, כאילו הייתה דעתו שלו. לנסות להיכנס אל תוך הדמות של האחר, כמו שחקן תיאטרון. להרגיש אותה מבפנים, לתאר מה היא חושבת, ממה היא מודאגת, איך היא רואה את העתיד.

המטרה היא לבחון את הדעות של האחרים ואת דעתנו שלנו, גם מתוך נקודת המבט שלנו וגם מתוך נקודות המבט של אחרים. כך כל אחד נעשה כלול מכולם.

בשלב הבא, כולנו מנסים להתעלות מעל עצמנו, ולהרגיש מה משותף בינינו. אי אפשר להבין זאת עתה מתוך קריאה, זה משהו שמתגלה רק מתוך עבודה משותפת בפועל. מין מרכז משותף, שבו מרגישים אמת, איזון, שלווה, שלום, השלמה.

כמו פלוס ומינוס בבטרייה אנחנו מתחברים, ופתאום יש לנו ביד מקור כוח חדש שמאפשר לפעול ולסדר הכול. אנחנו מתחילים להבין את הסוד הגדול של הטבע, איך בחיבור בין ניגודים מתפתחים החיים קדימה. נדלק בינינו אור, מורגש חום, כוח מיוחד שפועל לטובתנו, מבריא אותנו, מלווה אותנו, מחבק אותנו ושומר עלינו.

שנזכה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest