דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / איך לשלוט במזל?

איך לשלוט במזל?

החיים בעולם המודרני דינמיים מאוד, ומטבענו אנחנו נאלצים לאזן אותם בתחושות ביטחון ושליטה, כך שבכל מצבי החיים השונים נשמח להרגיש שדלתות נפתחות בפנינו. איך ניתן לשלוט במזל? 

אנשי מפתח בפוליטיקה, אנשים עשירים או שליטים ברחבי העולם היו שמחים לשמר את מעמדם, אך מיום ליום מתגלה שהעולם פועל על פי חוקיות אחרת שלא תלויה בהם. המודעות הגוברת שלנו דורשת שהעולם ישתנה כלפינו, אבל המציאות עצמה, תקראו לה "גורל" או "מזל", מזמינה אותנו להשתנות ולהתפתח.

 טיפת מזל

המזל, מלשון נזל, הוא כוח ש"נוזל" טיפין-טיפין ומכוון אותנו להתפתחות טובה, עוזר לנו להתקדם נכון אל המטרה הרוחנית. כפי שכתוב בתורה, ניתן לשלוט בגורל או במזל לפי התנאי ש"ישראל למעלה מכוכבים ומזלות". למה הכוונה? "ישראל" הוא כל אדם שמכוון ישר-אל, כלומר מכוון להידמות ישר לאל, לכוח העליון הכללי שבטבע, הכוח הטוב והמטיב, כוח הנתינה והאהבה. אדם המכוון כך דומה לטייס הבודק בעת הטיסה ובזמן ההכנה אליה את כל הנתונים שמסביבו: לחצים שונים, המיקום שלו, מסלול הטיסה ועוד. הוא כל הזמן מכייל את דרכו ומנווט כדי להביא את הנוסעים בהצלחה ליעד.

גם אדם שרוצה לגלות את הכוח העליון ולהיטיב את חייו, בודק את עצמו כל הזמן, בכל שלב ושלב. כשהוא מוכן להתקדם קדימה אל עבר המטרה הרוחנית, כוח המזל יפעיל עליו לחץ עדין, יכוון אותו נכון ויאפשר לו להתקדם בצורה חלקה. אותו כוח מזל ימשיך עוד ועוד לדייק את כיוון ההתקדמות עד ליעד הסופי. אדם המכוון את עצמו נכון למטרה מרגיש שכוח המזל דוחף ומקדם אותו בצורה טובה ויפה.

טכניקת השינוי

את מה בדיוק כוח המזל מכוון? קצת רקע: האדם מטבעו הוא רצון לקבל הנאה ותענוג, אגואיסט שלא בקלות יכול לשנות את הרצונות ואת זווית ההסתכלות שלו. כאן נכנס כוח המזל – כוח ההתפתחות. המזל שמגיע עוזר לאדם להרגיש ולהבין את הצורך בשינוי. זה כוח שעוזר לאדם לשנות את היחס שלו. המזל הופך את הרצון האגואיסטי לקבל הנאה על חשבון הזולת בהדרגה, לאט-לאט, לרצון לתת ולאהוב את הזולת. ככל שהאדם משתנה בתפיסתו, נעשה אוהב יותר ויותר, הוא מתחיל לראות ולהרגיש עולם יפה וטוב יותר.

היפוך כזה נשמע על-טבעי, ובצדק. הרי מדובר על אתחול מחדש של יחס האדם. אם כך, כיצד ניתן להכין את עצמנו לשינוי מזל לטובה? על פי חכמת הקבלה, הדבר מעשי אם רק נארגן לעצמנו סביבה מתאימה שתקדם יותר ערכים של אהבת הזולת. סביבה כזאת בנויה מקבוצת חברים שמציבים במרכז את המטרה, וכולם עוזרים זה לזה להתקדם ביתר קלות, בשמחה ובתמיכה הדדית. כך האדם מקבל מזל שמסייע לו להתקדם באופן מודע, ולאט-לאט מפתח יותר אהבה ונתינה לזולת, יחס חדש לעצמו ולסביבה.

גן עדן עוד בחיינו

במהלך החיים יש לאדם אפשרות להתפתח. ההתפתחות הפנימית של האדם מהמצב של אהבה עצמית אגואיסטית נקרא "העולם הזה", מצב טבעי ונורמלי שממנו אנחנו מתחילים לחיות את חיינו. יש לנו אפשרות להתפתח למצב האידאלי שלנו, לכוון למטרה של אהבת הזולת ולהשתמש נכון בכוח המזל. שינוי היחס לאחר ליותר השפעה ואהבה נקרא "העולם הבא".

ההתפתחות שבמהלכה אדם משנה את הכוונה מאהבה עצמית לאהבת הזולת נקראת מעבר מהעולם הזה לעולם הבא. במצב זה האדם מתחיל להרגיש שהוא נמצא ללא הגבלות, בכניסה לגן עדן. על השפעה ואהבה אין שום מגבלה, האדם מרגיש שהוא נמצא במרחב אינסופי שבו הכול לטובה, הכול לטובתו.

לסיכום, מטרת החיים היא ללמד אותנו לאהוב. לא פחות. ככל שאנחנו מנסים להידמות לכוח הנתינה והאהבה, נהיה מכונים "ישראל" – ישר אל הכוח העליון, כוח המזל יפעל עלינו ונתחבר בהדרגה לכוח העליון, גן עדן, בלי שום הגבלות, עד להרגשת נצחיות ושלמות.

המאמר מבוסס על התוכנית "חיים חדשים" מס' 495, 8.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest