דף הבית / אהבה / איך לשחק נכון במחבואים?

איך לשחק נכון במחבואים?

שאלה: "שיר השירים", זו לא סתם יצירת מופת של התרבות העולמית, הספר נותן לנו הבנה כיצד לבנות בינינו מערכת יחסים הדדית חדשה ולהפוך לחברה שנראית כמו משפחה אחת.

הסיפור עצמו מתפתח באופן דרמטי למדי. פתאום מופיעים איזה שהן הסתרות, התרחקויות, התקרבויות: היא מחפשת אותו, הוא מסתתר וכולי. מה מתרחש?

תשובתי: את האהבה חייבים כל הזמן לפתח. היא לא יכולה להתקיים ללא צורך ונחיצות, ללא התגלות של ריחוק: "על כל פשעים תכסה אהבה". את ה"פשעים" האלה אנחנו צריכים לגלות: כל אחד חייב לתת לשותף אפשרות לפתח עוד יותר את האהבה.

לכן, כל החברה האנושית, כל הטבע, ובהתאם אליו, האדם, בנויים בכזאת צורה, שכל פעם מתגלה בנו יותר ויותר היצר הרע, בכך שחושף פגמים ביחסים בינינו. ואז אנחנו יכולים כל הזמן להיות בדינאמיקה של השלמת האהבה: כל פעם מופיעים פשעים והסתרה יותר מהימנה.

שאלה: הוא רומז: "תעקבי אחרי, תחפשי אותי". מהו החיפוש הזה?

תשובתי: כל היופי טמון בגילוי הצרכים שאותם אני לא יכול למלא. מהי מהות חיזור האהבים (פלירט)? אני מראה למי שאני אוהב אותו במה הוא יכול להשלים את היחס שלו אליי.

נאמר, כאשר אנחנו משחקים עם הילדים, אנחנו לפעמים מסתכלים עליהם בצורה קפדנית ומחמירה. למה? כדי שהם יחשבו, למה זה קורה וכיצד יש לנהוג: להתרחק או להתקרב, לרחם או לצחוק, וכן הלאה.

דרך שינוי המצבים אנחנו מאפשרים לשותף להתפתח ולהיכלל בשיתוף הדדי יותר הדוק איתנו. זה נוגע גם לילדים וגם למבוגרים. על ידי חיזור אהבים אני מאפשר לאהובת ליבי להשלים את היחסים שלנו, מפני שמגלה בתוכי כל מיני מצבים, שבהם חסרים יחסי אהבה.

שאלה: אבל הם כל הזמן משחקים במחבואים! מה זה צריך ללמד אותנו?

תשובתי: על ידי פעולות כאלה אפשר להגביר את האהבה. להגביר עד לכזאת מידה, שאתה תראה את האהוב בכל מקום! בסוף הסיפור היא רואה שהוא ממלא את כל העולם!

שאלה: אבל תוך כדי תהליך חיזור האהבים (פלירט) הם מרגישים מצבים לא הכי טובים: "על משכבי בלילות בקשתי את שאהבה נפשי ביקשתיו ולא מצאתיו". "פתחתי אני לדודי ודודי חמק עבר נפשי יצאה בדברו בקשתיהו ולא מצאתיהו קראתיו ולא ענני".

תשובתי: נפלא! תתאר לעצמך שאתה חווה כאלה רגשות, ואחר כך מגיע לחיבוק, לחיבור! איזו נחיצות גדולה צברת ואיך עכשיו ממלא את עצמך!

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 189, 28.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את האהבה, ולא את עצמך
אהבה שלא נכבית על אש קטנה
אהבה: התלהטות קצרה, או אש שאינה נכבית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest