דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך ללמוד מקורות קבליים

איך ללמוד מקורות קבליים

שאלה: האם קריאה פשוטה של ספר הזוהר מסוגלת להכניס למצב מיוחד, בכך שהיא מעניקה הרגשה עליונה?

תשובתי: כולם מתחילים ללמוד את חכמת הקבלה מבלי להתייחס לשום עצות והצעות ועושים נכון. כל אחד מתחיל בעצמו, ביחידות. אחר כך, ניתנת לאדם הזדמנות לשמוע שרק בעשירייה, כשהוא מכוון אותה בצורה נכונה, אפשר ליצור תהודה לבורא ובאופן כזה להרגיש אותו. האדם מתחיל להבין ולהרגיש את זה. פתאום הוא יכול להתחבר עם בעלי דעות זהות ולהתחיל לגלות את הבורא.

אבל להתחיל את הלימוד אפשר בכל מצב, איך שרוצים. העיקר זה, לקרוא יותר, לספוג, להעביר דרכך כל מידע רוחני נכון. הוא חייב להיות בהכרח ממקורות אותנטיים, למשל מכתביהם של בעל הסולם ורב"ש. אלה כנראה, המקורות היחידים שנגישים למתחילים, כלומר בעשר השנים הראשונות של לימוד האדם.

שאלה: בעל הסולם כתב מאמר שבו הוא מדבר על שלוש ההגבלות שקודמות ללימוד ספר הזוהר. האם אתה יכול לומר מה הן אותן שלוש הגבלות, כדי שלא נטעה בדרך?

תשובתי: אני חושב שקשה מאוד לברר אותן מפני שההגבלות האלה אינן מיועדות למתחילים. עבור מתחילים ההגבלה היא פשוטה מאוד: אל תשוטט בין מקורות רבים, תלמד מקור אחד. נניח, אם לקחתָ מערכת קבלית של בעל הסולם תלך באופן מדויק לפיה. אל תפנה לשום מקום, אל תנסה להציץ במשהו אחר, מפני שבכך באופן בלתי נמנע תקלקל את התפיסה שלך, ולא תהיה לך תועלת מכך. העיקר להשתמש רק במקור אחד. זה מה שמציעה תנועת "בני ברוך", לימוד של הכתבים של בעל הסולם והרב"ש.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.06.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest