דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להתגבר על מצבים "מתים"?

איך להתגבר על מצבים "מתים"?

כנס בטורונטו. שיחה בזמן סעודה.

שאלה: מה לעשות, אם אנחנו מרגישים שאין לנו כוח להתקדם והקבוצה כביכול מתה?

תשובתי: את השאלה הזאת שמעתי לא פעם מכל הקבוצות. היום רוב החברים שלנו מרגישים אפיסת כוחות ושואלים את עצמם: "מה לעשות?".

זהו מצב טוב מאוד. אין צדיק אשר עשה טוב ולא יחטא, כלומר ירד ועלה. וככל שהוא יורד ועולה, כך הוא הופך לצדיק גדול יותר, כלומר מצדיק את הבורא לאחר שירד.

אם אנחנו לא נהיה בירידה גדולה ורצינית, אז לא נוכל להתקדם הלאה, וכאשר נתחיל לצאת מהירידה, אז רק אחר כך נבין שזה הבורא, האור, עשה איתנו את זה.

לכן מצב של חולשה, של טמטום, טשטוש, היעלמות של חדות במחשבות וברגשות, זהו תהליך מעבר הכרחי מרמה אחת לרמה אחרת. אתם תרגישו איך אתם מתנתקים לגמרי מהעולם ונשארת מכם רק איזו מסה אמורפית הדומה למדוזה.

העניין הוא, שהמעבר הרוחני ממצב אחד לאחר מתרחש לפי כל ארבע בחינות ההתפתחות. לכן האדם, בעוברו אותם, כאילו מת ונולד מחדש.

אותו הדבר קורה גם עם קבוצה נפרדת וגם עם כל הקבוצה העולמית. רק ששם זה ממומש בגלים: כאן יותר, שם פחות, ולכן כזה איזון הדדי מיישר את המצבים האלה. לכן, בסופו של דבר, חיבור הדדי נותן קביעות.

צריך להתרגל לזה. קודם כל, אתם צריכים להשתמש בזה שחלקים אחרים של הכלי הרוחני שלנו, הקבוצות האחרות, נמצאות בעלייה, בתחושה וברושם חדים. תשתדלו להתחבר אליהן, כמו חלש שמתחבר לחזָק ברוח ובידע. אני נשען עליהם, למרות שלא יודע שום דבר, לא מבין כלום, אבל הם מושכים אותי, אני לפחות תופס מהם משהו, נוצר אצלי רגש שאני לפחות במקצת התחממתי.

אתם לא מתארים לעצמכם מה עוד יהיה. צריך ללמוד לשרוד ואתם תלמדו את זה. דרך אגב, מדובר על זה רבות אצל הנביאים. הם תיארו את כל הבעיות שהופיעו במשך ארבעים שנות נדודים במדבר. את כל זה אנחנו צריכים לעבור.

לכן המצב שבו הקבוצה נמצאת בחולשה, בניתוק, בהכרה של אפיסת כוחות עצמית, בחוסר היכולת לעשות משהו, זהו מצב של מעבר רוחני. נקודת היפוך כזאת ניתנת לנו בכוונה, כדי שאנחנו נשתדל אפילו במצב של "מוות" לקשור את עצמנו למשהו רוחני.

יחד עם זה, צריך להשתדל לעשות כל מה שאפשר, לעסוק במה שרוצים, בהפצה, בכל עבודה מכאנית: לשטוף רצפות או כלים במרכז. מה זה משנה מה. זה יוציא אתכם קדימה.

והעיקר, להשתדל למצוא קשר עם קבוצות אחרות. זה הכי יעיל. ככל שאתם תצליחו לבצע יותר פעולות רוחניות בעזרת האחרים, כך זה טוב יותר, כי זה ניתן בכוונה לצורך הקשר. ילד קטן תמיד גדל בזכות זה שהוא קשור לאימא או למשפחה.

מתוך שיחה בסעודה בטורונטו, 04.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להחיות את הזמן המת
עד שה"רע" לא ייראה כטוב…
לחכות או להתקדם קדימה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest