דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תבחר בטוב ביותר, תבחר בחיים!

תבחר בטוב ביותר, תבחר בחיים!

כנס בטורונטו. שיחה בזמן סעודה.

שאלה: הבורא מביא אותנו לבחירה ואומר: "תבחר בטוב ביותר, תבחר בחיים". מהי הבחירה שלנו?

תשובתי: אנחנו צריכים להבין מה בשבילנו הוא הטוב ביותר. קיימות בסך הכול שתי אפשרויות לבחירה: או למען עצמי, או למען האחרים דרך הבורא.

"ובחרת בחיים!" – במושג הזה מתכוונים לחיים הרוחניים, לקיום בתוך תכונת ההשפעה.

לקראת זה אנחנו הולכים דרך חיפוש ממושך, נתקלים בכל מיני דברים פעוטים ושפלים, עד שנעבור את כל האגו שלנו עד לתחתית שלו, עד למצבים הכי נבזיים ונמוכים, עד שממש נטבול ברפש עצמי ולא נפסיק להתבייש ממנו. כי הבורא לא מוביל אותנו כדי שנצדיק את עצמנו, אלא כדי שאנחנו נצדיק אותו, בכך שנכיר איזו תכונה הפוכה יש לו, נשמה.

הבחירה בחיים היא בזה, שבניגוד לכל התכונות, התופעות והאירועים השליליים שלנו, אנחנו נוכל להכיר ביחידותו ושלמותו של הבורא, בייחודיות שלו, ונהיה מקושרים עימו גם מצד הרע וגם מצד הטוב, בזה שמבינים שהכול נובע רק ממנו.

כלומר, הדבקות עימו היא למעלה מכאב או תענוג, ולנו צריך להיות לגמרי לא משנה אם אנחנו נהנים ממנו או חולים. העיקר שזה נובע ממנו. המשימה שלנו היא להשיג עלייה מעל האגו, בדבקות מעל לאגו עם הבורא.

אסור לפחד מזה. הקבוצה צריכה לתמוך זה בזה, בכך שמבינה כל חבר, מה שלא יקרה איתו, לא חשוב אילו ירידות ועליות יהיו, מה שלא יתרחש עם כל אחד מאיתנו. מפני שכל זה נחוץ רק כדי שאנחנו נצא מתוך ההערכה הגשמית, האגואיסטית הרגילה שלנו של האירועים ונעריך לא את האדם, אלא את הפעולות של הבורא שאותן הוא מדגים דרך החבר.

על אף שיכול להיות, שלא כולם מבינים את זה עדיין עד הסוף, אבל אנחנו כבר התקרבנו למצב כזה כאשר יכולים לעבור את כל זה. ההתקרבות בינינו כבר אפשרית, כי עכשיו מתרחש בנו איסוף של הרגשות הדדיות, הבנות הדדיות, שזה הבורא עושה איתנו את זה. לכן אנחנו יכולים להתחיל להרגיש את כולם כאחד שלם יחידי וענקי, את הנשמה, שמשחזרת ומממשת את עצמה דווקא בצורה כזאת.

מתוך שיחה בסעודה בטורונטו, 04.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בחירתו של מנצח התזמורת
ללמוד את שפת הבורא
לראות חסדים גלויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest