דף הבית / קבלה ומדע / טבע / איך להפוך לנזר הבריאה?

איך להפוך לנזר הבריאה?

אנחנו מתחילים לגלות עכשיו שהעברת המידע מתבצעת בצורה מיידית. חוץ מזה, קיימות השפעות פיזיות שונות, שגם הן מתרחשות בצורה מיידית, ולא סתם במהירות האור, הקול וכדומה, אלא ממש באותו הרגע. כלומר כל הטבע הוא מחובר.

אם הוא כזה, אז לאחר שאני מתפתח, אני מגיע למצב שבו, ככל הנראה, אני צריך להשתתף במודע בחיבור הזה, ללמוד אותו, להסכים איתו, לקחת בו חלק פעיל. אני צריך לראות היכן אני משתתף, היכן אני לא חלק אינטגרלי ממנו, מפני שאני רוצה להיות אגואיסט, רוצה רק לעצמי, מבלי לקחת בחשבון את המעגל הקרוב אליי והרחוק ממני.

ככל הנראה, הטבע דוחף אותי להכרה שאני מחובר איתו הדדית בצורה מלאה. הוא רוצה שאכיר ואתפוס את החיבור הזה ואשתתף בו באופן הכרתי. לכן אני מרגיש, וארגיש באופן קבוע, את המשברים, את חוסר ההתאמה שלי לתנאים שמתגלים.

הטבע מגלה לי את זה בהדרגה, בצורה של מעגלים, וכביכול אומר לי: "זה המעגל הקרוב שאיתו אתה חייב להיות עכשיו אינטגרלי, כלומר לגמרי מקושר הדדית. עכשיו אתה לא מרגיש שאתה נמצא באיזון, בקשר, בהרמוניה איתו, אבל אתה צריך להגיע לזה". וכך הוא מאלץ אותי לעשות זאת, בכך שהוא מסדר לי כל מיני נסיבות רעות: רע לי עם עצמי, עם הילדים, עם הסביבה הסובבת, עם הבריאות, עם האקולוגיה, עם הכול.

הוא לוחץ עליי מכל הכיוונים. מולטי-משבר! לא סתם משבר כלכלי, אלא משבר בכל מה שאני עושה. הכול קשור הדדית! הטבע מראה לי שאני לא גלובלי, לא אינטגרלי, סגור בתוך המעגל הקטן הזאת שלי, שבו אני נמצא עכשיו. ברגע שאהפוך להיות יותר מקושר הדדית, הוא יראה לי מעגל גדול יותר, ואני אוכל להרגיש: "הופה, אני שוב במשבר!".

אבל זה לא שסתם מתגלה לי עוד משבר, אלא פשוט מתגלה לי מעגל גדול יותר, שאיתו אני חייב להיכנס לקשר הדדי אינטגרלי.

אני תיקנתי בו חלק כלשהו (עם בני האדם האחרים, עם הטבע הדומם, הצומח, החי וכן הלאה), הגעתי כביכול לאיזושהי רגיעה, לאיזון, ופתאום – בום, שוב משבר. אבל זה לא משבר. פשוט זאת הצורה שבה הטבע מרחיב אותי. הוא רוצה להפוך אותי לאלמנט שמשתתף באופן הכרתי באינטגרציה שלו. בשביל מה? – מפני שעל ידי זה אני משיג אותו. מפני שעל ידי זה אני באמת הופך להיות נזר הבריאה.

היום אנחנו רואים שהאדם הוא האלמנט הכי משכיל בכל הבריאה, חוץ מדבר אחד: הוא לא מבין איפה הוא נמצא, הוא לא מבין את כל הפעולה ההדדית הזאת, הוא לא נכלל בה.

ועכשיו הטבע מתחיל לפתח אותנו דווקא לקראת המצב הזה, ואנחנו רואים את זה בפועל.

מתוך ישיבת תוכן בנושא החינוך הגלובלי, 07.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האמת הפשוטה של היום
החלק הראשון נגמר. מה הלאה?
יציאה מהמשבר: לשנות את עצמך בהתאם לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest